16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Schizotypic

simpel gratis spraak opname programma voor windows

Misschien dat dit topic niet echt geschikt is voor het macosx forum, maar omdat ik in het verleden altijd snel en correct antwoord heb gekregen probeer ik het toch even.
    Mijn vader is opzoek naar een simpel opname programmaatje waarmee je spraak kan opnemen. Zelf gebruik hiervoor ik logic voor op mn Macbook pro en cubase voor op mn pc, maar voor mn vader is dit een beetje een overkill, dus heeft hij mij gevraagd om te kijken of er wat lichters op de markt is.
    Ik heb mn vader helaas nog niet over kunnen halen om te switchen, dus moet het programma met windows kunnen werken. Ook zou het mooi zijn als het programma gewoon gratis is.
    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
    alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Audacity!
    Simpel en gratis, werkt op Mac en pc

http://audacity.sourceforge.net/

Bijdrager
    Meccs

er zit immers al een simpele geluidsrecorder in windows > geluidsrecorder:p

Bijdrager
    Schizotypic

Aahh bedankt, precies wat ik zocht. Kan je met dit programma ook geluidsopnames van bv een paar uur maken? Het programma zal namelijk voornamelijk gebruikt worden voor het interviewen van mensen.

Inactief
    Anoniem

Bedoel je audacity?

Wel bij mij werkt het altijd perfect.

Moderator
    unSOUND

Bij mijn weten kan de geluidsrecorder van Windows alleen fragmenten tot 1 minuut opnemen.

Bijdrager
    Turbanus

Het wordt echt de hoogste tijd voor een aparte W-afdeling van MacOSX.nl….

Bijdrager
    Schizotypic

@ iWordfreak: Ja ik bedoelde inderdaad audidacy.
    @ unSOUND: Inderdaad! Zoiets had ik ook begrepen, daarom is de standaard geluidsrecorder van Windows dus geen optie.

Ik zit nu niet thuis en heb dus niet de middelen om Audidacy te testen op het gebied van opname duur. Als 1 van jullie daar ervaringen mee heeft zou ik het graag horen. TOt die tijd ben nog steeds op zoek naar alternatieve programma’s. Gratis is een pre maar niet perse noodzakelijk.

Bijdrager
    PietjePuk

Mss kan die dan gewoon doorlinken naar Tweakers of versiontracker.:?

Bijdrager
    Turbanus

Op deze manier lopen opmerkingen, problemen en oplossingen van verschillende besturingsdproblemen door elkaar. Dat wordt een grote warboel. Bovendien zijn de echte Maccers hier helemaal niet in geïnteresseerd en kunnen dergelijke figuren idd beter uitwijken naar Tweakers.

Bijdrager
    Schizotypic

Hmm laat ik dan mn vraag aanpassen.
    Ik ben opzoek naar een opname programma wat zowel op mn mac als op de pc werkt, ik kan het zelf namelijk ook goed gebruiken. Minimale eis is dat er de mogelijkheid is een langdurige opname te maken.

Moderator
    unSOUND

Op de PC gebruikte ik altijd SoundForge. Deze was niet gratis, maar de probeerversie deed het best lang.

Op de Mac gebruik ik QuickTime Pro en Amadeus II. Wellicht kan QuickTime Pro het op de PC ook ?

Bijdrager
    J00ST
    ”Schizotypic”

@ iWordfreak: Ja ik bedoelde inderdaad audidacy.

Audacity ja:P

Bijdrager
    Hanky Dussen

Waarom verder zoeken als het antwoord al meerdere keren gegeven is ?
    Audacity is the way to go ! Gratis, voor Mac én PC en boordevol handige functies ! Wat wil je nog meer ?

Bijdrager
    Schizotypic

Ok Audacity it is:) @ Hanky Dussen: de reden waarom ik verder zocht was omdat ik niet zeker wist of Audacity lange opnamesessies aankon, maar na jouw reactie ga ik er maar vanuit dat dat het geval is:)

Bijdrager
    Marius1976

@TS

Ja halverwege je vraag aanpassen… dat zijn handige truuks. Maar ik wil niet de “bromsnor” uithangen, maar ik ben het volledig met Turbanus en andere eens… je geeft zelfs ZELF al aan dat dit niet de handigste plek is om je vraag te stellen.

Ik ben blij dat je hebt gevonden wat je zocht, en als tip kan ik je zelf nog geven: kijk eens of je pa Nero heeft geinstalleerd, want daar zit namelijk ook een behoorlijk goede audio editor/recorder bij (met een groen logootje, staat bij tools (los programmaatje).

Het lijkt me toch beter om deze nu op slot te gooien, gezien de oorspronkelijke aard van het topic.

Sorry
    Marius

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.