24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    n8n

Simpel gratis CMS gezocht

Goedemorgen heren en dames op OMT, een vriend van mij heeft gevraagd of ik iets kon doen aan zijn online portfolio, en daarvoor wilde ik een CMS gebruiken. Nu heb ik wat ervaring met WordPress maar als ik daarin alle overbodige blogfuncties ga strippen ben ik 2 dagen bezig met zoeken, 2 met verbeteren en dan moet de css nog. Weet iemand van een simpele gratis te gebruiken csm waar je uiteraard je eigen css-sausje overheen kan gooien. De eisen zijn:

• meerdere pagina’s automatisch
    • eigen menu kunnen maken (met evenrueel ook statische pgina’s er in)
    • gebruik van (meerdere op 1 post) categorieen of tags
    • beschrijving (editor wysiwyg is niet perse nodig)
    • als het kan een geïntegreerd contact-formulier)

Ik heb ook nog een voorbeeld gevonden en dat is meteen de inspiratie voor de website: klik
    Er hoeven dus geen comments geplaatst te worden, en speciale functies zijn ook niet nodig.

Bedankt. :)

Bijdrager
    Bergbewoner

Joomla is wat je nodig hebt, is precies alles wat je zoekt.

Kijk voor templates op :

http://www.joomlaos.de

Extentions etc. kun je vinden (ook de installatie files) op http://www.joomla.org

Bijdrager
    n8n

Ik lees her en der dat Joomla wat ongebruikersvriendelijker is en juist heel uitgebreid, hoe zit dat dan met en standaard installatie. Moet ik de php-pagina’s eerst tot op het bot gaan strippen? Want ik wil juist voorkomen dat ik 10 pakketten moet gaan installeren om ze allen te testen, en ik ben al geen ster in php, anders had ik het waarschijnlijk zelf from scratch gemaakt.

Ik bedenk net dat er een site was waar je default installaties kan testen, ga dat ook even proberen.

Bijdrager
    Faan

Drupal?

Bijdrager
    t551248

MODX -> erg tevreden over.

Bijdrager
    Sumar

Al op http://opensourcecms.com/ gekeken ?

Bijdrager
    n8n
    ”Sumar”

Al op http://opensourcecms.com/ gekeken ?

Daar ben ik nu aan het kijken, heb snews gevonden en dat lijkt er makkelijk en vooral licht uit te zien, enige (misschien) nadeel wat ik heb ondervonden, is dat afbeeldingen manueel ingevoerd moeten worden. Dat kan niet echt een probleem zijn want de kerel is op het niveau van html 3.1 zeg maar:P

Ik ga de rest nog even na, misschien een beetje argumentatie :oops:

Bijdrager
    palahala

Ik ben bang dat ieder CMS dat je nog niet kent (in tegenstelling tot WordPress) je toch al snel meer dan die 5 dagen kost.

Trouwens, als je geen gekke dingen wilt: http://sites.google.com …? Ik ken het niet, maar je hoeft je in ieder geval niet druk te maken om de hosting.

Bijdrager
    Oost

Kijk eens naar TYPO3

Bijdrager
    palahala
    ”Oost!”

Kijk eens naar TYPO3

Ik heb daar verschillende sites mee gemaakt maar ik kan dat niet simpel noemen… Als het eenmaal draait dan is het redelijk eenvoudig voor de eindgebruiker, maar het opzetten doe je niet in een paar dagen.

Bijdrager
    n8n

Dacht dat het erg simpel zou worden, sNews geinstalleerd alles ging goed tot ik het .htaccess bestand op de server zette:

”Sohosted.com”

U ontvangt deze foutmelding wanneer u een .htaccess bestand in de map heeft staan van het bestand wat u wilt aanroepen. De indeling van het .htaccess-bestand wordt door onze webserver niet herkend. Veel gedownloade scripts genereren automatisch .htaccess bestanden om in een UNIX-omgeving uw website te beveiligen met bijvoorbeeld een gebruikersnaam en wachtwoord, of willen gebruik maken van URL rewriting. Onze webservers kunnen niet met deze bestanden omgaan en geven u deze error 500 foutmelding terug. Dit kunt u uplossen door .htaccess bestand te verwijderen.

Wanneer u mappen wilt beveiligen met een gebruikersnaam en wachtwoord dan kunt u gebruik maken van de optie ‘Secured Folders’, welke voor u beschikbaar is in uw HELM Control Panel. Wanneer u gebruik wilt maken van URL-rewriting, dan bieden we hier een alternatieve mogelijkheid voor aan. U kunt de URL-rewriting filter (IIRF) laten activeren door een e-mail te sturen naar [email protected]. U kunt daarin aangeven op welk (sub)domein u graag de URL rewriting filter wilt laten activeren. Zodra wij uw e-mail hebben ontvangen zullen wij zo spoedig mogelijk de filter activeren, en per e-mail de uitleg daarvan toesturen.

Bijdrager
    palahala
    ”n8n”

Onze webservers kunnen niet met deze bestanden omgaan

Hmmm, wat een nare provider. Ik zou in ieder alvast dat filter aanvragen, dan is dat alvast actief — hopelijk reageert er iemand dit weekend. In de tussentijd misschien even de inhoud van dat .htaccess bestand hier neerzetten, dan kunnen we zien of er iets instaat dat je echt nodig hebt…?

Bijdrager
    n8n

[code:1:7a66e119e6]<IfModule mod_php4.c>
    php_value session.use_trans_sid 0
    </IfModule>
    <IfModule mod_security.c>
    SecFilterEngine Off
    SecFilterScanPOST Off
    </IfModule>
    RewriteEngine On
    #RewriteBase /sNews16
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
    RewriteRule ^(.*) $1 [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule ^(.*)$ index.php?category=$1 [L]
    RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+) index.php?category=$1&title=$2 [L]
    RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+)/([^/]+)/ index.php?category=$1&title=$2&commentspage=$3 [L]
    RewriteRule ^([a-z0-9_-]+)/([0-9]+)/ index.php?category=$1&nbsp;articlespage=$2 [L][/code:1:7a66e119e6]

volgens mij is het om pagina’s aan te maken oid want bij de standaard installatie zonder de htcacces werken de standaard pagina’s van sNews niet. sNews leek me net wat ik zocht.

Bijdrager
    n8n

Toch maar het advies van palahala volgen, en weer wordpress installeren dat werkt wel zeker werten op mijn host. bedankt iig, laat het strippen beginnen 8)

Bijdrager
    palahala

Dit zorgt er vooral voor dat de mooie URLs werken. De opgevraagde URLs worden (onzichtbaar) omgezet naar parameters voor het script index.php. Ongeveer als volgt:

[code:1:56ff0c2705]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
    RewriteRule ^(.*) $1 [L]
    [/code:1:56ff0c2705]

Ofwel: als de URL naar een echte file verwijst, dan moet de server ‘m gewoon laten zien.

RewriteRule ^(.*)$ index.php?category=$1 [L]

Als de URL niet een echt bestaande directory is, zoals mydomain.com/abc, dan omzetten naar index.php?category=abc

RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+) index.php?category=$1&title=$2 [L]

Idem, URLs zoals mydomain.com/abc/def zijn eigenlijk index.php?category=abc&title=def

(dit snap ik eigenlijk niet, want volgens mij wordt dit door de eerdere regel al omgezet naar index.php?category=abc/def)

RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+)/([^/]+)/ index.php?category=$1&title=$2&commentspage=$3 [L]

Idem, URLs zoals mydomain.com/abc/def/ghi/ zijn eigenlijk index.php?category=abc&title=def&commentspage=ghi

RewriteRule ^([a-z0-9_-]+)/([0-9]+)/ index.php?category=$1&nbsp;articlespage=$2 [L]

En dingen als mydomain.com/abc/123/ zijn eigenlijk index.php?category=abc&articlespage=123

Kortom: dit lijken dingen die wel met een “redirect filter” op te lossen zijn. Maar dan moet je hoster dat wel heel snel voor je aanzetten…

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    EL Mystica

textpattern? cakePHP of codeIgniter?

Bijdrager
    iMike

Lumon…. http://www.getlumon.com simpel en gemakkelijk aan te passen

Bijdrager
    palahala
    ”EL

textpattern? cakePHP of codeIgniter?

Kun je CakePHP en CodeIgniter als CMS configureren?

Bijdrager
    EL Mystica

Nee, maar als framework eenvoudig genoeg om snel zaken te ontwikkelen.
    Als je de video bekijk voor codeIgniter..

Bijdrager
    KwiZzle

Misschien ook een leuk alternatief? Werkt d.m.v. FTP als ik me niet vergis.

http://www.cushycms.com/

Inactief
    Anoniem

Kijk hier voor een filmpje over CushyCMS.
    http://nettuts.com/misc/an-overview-of-cushycms-and-the-innerfade-plugin/

Goede uitleg!

Bijdrager
    David-Andrew

Kijk toch echt even goed naar Joomla! :) En dan eerlijk kiezen.

Mijn (persoonlijke) ervaring:
    – Joomla! gebruiksvriendelijk en snel te leren, meest uitbreidbaar
    – Drupal steile leercurve, moeilijker maar wel heel krachtig

Bijdrager
    Jack4ya

cmsmadesimple

silverstripe

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.