8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Simpel alternatief voor Quicktime Player

Hallo!

Ik ben op zoek naar een simpel alternatief voor de quicktime player. in het kort wil ik gewoon net als in quicktime player simpel en snel mijn filmpjes afspelen, maar ik zou graag bijvoorbeeld een filmpje door middel van een klik of een menu commando langzaam afspelen (bloopers etc).

In VLC kan ik dit wel, maar daar bestaat alleen het commando langzamer.. Dus dat moet ik dan een paar keer gebruiken tot het naar mijn zin is (langzaam genoeg). Is er iets simpelers dat ik ergens over het hoofd zie (zowel een programmaatje of een functie in quicktime/vlc) of moet ik gewoon berusten in het feit dat er niet iets anders geschikts is en gewoon ‘suck it up’ met VLC moet werken (geen straf hoor, maar ik ben van de makkelijke dingen).

Bijdrager
    22091

QuickTime Keyboard Shortcuts

Spacebar – Play and pause video playback
    J – Rewind movie, you can J multiple times to rewind the movie faster
    K – Pauses the movie
    L – Fast forward within the movie, with audio, again you can tap L multiple times to fast forward in the movie at a faster pace
    Hold down K and tap J or L – allows you to scrub the video in slow motion, viewing in either rewind or forward frame by frame
    I – Sets the “In” or beginning point of the selection
    O – Set the “Out” or end point of the selection
    Option-Left Arrow – Go to the beginning of the selection of the movie
    Option-Right Arrow – Go to end of the selection of the movie
    Shift-double-click Command-Left Arrow – Playback the movie in reverse
    Option-Up Arrow – Increase maximum audio volume beyond slider level limit
    Option-Down Arrow – Mute audio
    Up Arrow – Increase volume level
    Down Arrow – Decrease volume level
    . – pause video playback, using in combination with the Spacebar you can single in on a single frame quite easily

QuickTime Keyboard Shortcuts for 10.6 Snow Leopard

Spacebar – Play and pause video playback
    Command-Left Arrow – Rewind movie, you can press multiple times to rewind the movie faster
    Command-Right Arrow – Fast forward within the movie, with audio, again you can tap multiple times to fast forward in the movie at a faster pace
    Left and Right Arrows (With no modifier keys) – allows you to scrub the video in slow motion, viewing in either rewind or forward frame by frame
    Option-Left Arrow – Go to the beginning of the selection of the movie
    Option-Right Arrow – Go to end of the selection of the movie
    Option-Up Arrow – Increase volume to maximum volume
    Option-Down Arrow – Mute audio
    Up Arrow – Increase volume level
    Down Arrow – Decrease volume level

Moderator
    Strifer

Hoe ik dat heb kunnen missen, want ik zat op precies dezelfde pagina net :s OMWG.

Edit: helaas doet het niet wat ik wil: je kunt wel frame voor frame voorbij tikken zeg maar, maar niet in slow motion afspelen.

Bijdrager
    sedikit
    Moderator
    Strifer

Ik ga Chroma eens bekijken. Movist heb ik er trouwens ook opstaan.. zal wel hetzelfde werken als VLC, maar ik zal ff snel spieken:)

Thanks!

Moderator
    Strifer

Chroma valt niet te starten… de recente download geeft steeds aan dat de versie verlopen is en ik een nieuwe moet downloaden. Movist is inderdaad een beetje hetzelfde als VLC.

Ik zoek verder:)

Bijdrager
    PeterV

Met QuickTime Player 7 kun je de afspeelsnelheid regelen:
    – kies in het menu Venster > Toon A/V-regelaars (Command + K)
    – kies de gewenste afspeelsnelheid (0,5x tot 3x)
    QuickTime 7 Player: A/V-regelaars

Mocht je Snow Leopard hebben geïnstalleerd zonder Quicktime Player 7:
    QuickTime Player 7 installeren op Mac OS X v10.6 Snow Leopard

Experimenteer ook eens met de Jog shuttle functie in hetzelfde venster, die erg geschikt is voor het bekijken van bloopers.

Moderator
    Strifer

Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht. Op mijn nieuwe MBP heb ik alleen maar Quicktime X:) Quicktime Player 7 werkt prima met boven geschreven methode, het is alleen een behoorlijke handeling als het het even snel wil doen (menu commando voor halve snelheid zou leuk zijn).

Bedankt voor alle suggesties en ideeën!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.