16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

Simlockvrij maken iPhone 4

Ik heb van de week mijn Iphone 4 opgehaald. Nu ga ik over van KPN naar T-Mobile en kan ik, omdat er een maand opzeg termijn is, niet mijne nieuwe Iphone gebruiken omdat deze gesimlocked is.

Kan ik dit op de een of andere manier omzeilen of kan ik de simlock verwijderen?
    Het is degene met de nieuwste software.

Alvast dank.

Groet Wouter

Bijdrager
    youp

dat gaat nog niet lukken, ik denk dat het teegen de regels is om hierover tepraten, maar op de iphone site iphoneclub.nl wordt en bericht geplaatst als iets bekent is. hou dat dan maar in de gaten

Bijdrager
    kawouter

Ok bedankt. Dit is aardig K*t. Zit ik met een Iphone die ik alleen thuis met wifi kan gebruiken voor een maand. Maar ja als het niet anders is dan is het niet anders.

Bijdrager
    ob1mac

Je kunt ‘m unlocken bij t- mobile. Kost 120 euri en is binnen 30 min geregeld. Je contract met t- mobile blijft wel doorlopen.

Bijdrager
    kawouter

Dat had ik inderdaad gelezen. Helaas kan ik dat als student even niet betalen naast de 169 euro die ik al moest betalen.

Bijdrager
    ob1mac

Ja, dat kan ik snappen. Is niet alleen veel geld, het is ook teveel. Snap het niet want als je unlockt en sim van andere provider er in doet, gebruik je het t-mobile netwerk niet meer. Terwijl je wel het abo moet uitdienen. Kortom, unlocken is eigenlijk so-wie-so gunstig voor t-mobile (financieel dan), ook zonder die betaling voor het unlocken!

Bijdrager
    kawouter

Ik heb het even bij de vriendin van mijn vader na gevraagd.

Zij heeft vandaag een Iphone 4 opgehaald bij Telefoonkopen.nl in Zwolle (waar hij ook op voorraad was)
    Zij heeft haar KPN abo om laten zetten in een T-mobile.
    Bij telefoonkopen.nl konden ze haar nummer na 1 !!!!!! dag omzetten. Enige is dat ze dan 1 maand dubbele kosten heeft. Dat had ik er ook wel voor over gehad. Kunnen ze dat bij de T-mobile winkel niet of vertellen ze dat gewoon niet? Dat zou wel erg dom zijn van ze.

Bijdrager
    BasiX

Je krijgt bij T-Mobile toch gewoon een tijdelijk nummer… Als je de microsimkaart heb gehad, kan je daar gewoon mee bellen (tegen extra kosten).

Bijdrager
    kawouter

jah maar dat is juist niet wat ik wil. Ik kan lastig zonder mijn eigen nummer (en de kaart die ik nu heb doet ook helemaal niets omdat het abonnement nog niet is ingegaan, dat gaat in zodra mijn oude abo afloopt en het nummer over komt). Ik wil hetzelfde als de vriendin van mijn pa.

Bijdrager
    Osiso

Tenzij die persoon waar over ’t gaat een prepaid-simkaart had bij KPN, is ’t overstappen met nummer na één dag niet mogelijk.
    Alle providers hebben één maand opzegtermijn, dus ’t nummerbehoud kan dan ook pas ingaan na één maand, tenzij het abonnement al is opgezegd en bijvoorbeeld nog maar twee weken loopt.

Oplossing voor je probleem nu: Voor zover ik weet draaien alle iPhones 4 die nu worden verkocht nog 4.0.1. Deze kun je via http://www.jailbreakme.com jailbreaken en dan met ultrasn0w unlocken. Heb ik zelf ook gedaan, een micro-simmetje bij KPN aangevraagd en klaar is kees. Kan alvast met m’n iPhone 4 bellen via ’t KPN-netwerk, totdat m’n nummer wordt overgezet naar T-Mobile.

Bijdrager
    kawouter

Dat is het nou juist. Ze had een sim only abo van Hi. (is dus KPN). Gister telefoon opgehaald, en ik ben haar nu al op haar nieuwe nummer. Ik dacht ook dat het niet kan. Maar blijkbaar kan het dus wel. Zij is het levende bewijs.

Bijdrager
    kawouter

En de mijne draait op 4.0.2

Bijdrager
    Osiso

Nieuw nummer? ’t Is inderdaad mogelijk zoals BasiX hierboven ook aangeeft om een tijdelijk nummer van T-Mobile te krijgen en deze gelijk te laten activeren. Je betaalt dan één maand dubbele kosten (Zowel aan KPN voor ’t ‘oude’ nummer, als aan T-Mobile voor ’t ‘nieuwe’ nummer). Na een maand wordt ’t ‘oude’ nummer dan overgezet naar T-Mobile en vervalt het ‘nieuwe’.

Tenzij de vriendin van je vader het abonnement bij Hi precies een maand van tevoren heeft opgezegd, is ’t gewoonweg niet mogelijk om nummerbehoud te laten toe passen binnen een dag.

Edit: Met 4.0.2. heb je een probleem, inderdaad. Die is momenteel gewoon nog niet te jailbreaken. 8 september wordt 4.1 gelanceerd en de verwachting is dat er dan binnen niet al te lange tijd een nieuwe jailbreak uitkomt, die jij dan ook kan doorvoeren. Het is dan hopen dat Apple deze firmware geen nieuwe baseband meegeeft, zodat dezelfde manier van unlocken gebruikt kan worden en je daar niet ook nog op moet wachten.

Bijdrager
    kawouter

Ik heb het nogmaals nagevraagd bij haar. Ze heeft 25 euro betaald en binnen 2 dagen is het nummer (haar eigen nummer dus) omgezet. Ze heeft dus 2 dagen het tijdelijke nummer van t-mobile gehad en nu heeft ze haar eigen. Vraag me niet hoe ze dat doen bij Telefoonkopen.nl maar zij is het levende bewijs dat het dus wel kan.

Bijdrager
    BasiX

Je kunt je oude nummer gewoon doorschakelen naar je nieuwe. Geeft hetzelfde effect, alleen zien mensen je nieuwe nummer als je ze belt.

Bijdrager
    kawouter
    BasiX op 04 september 2010

Je kunt je oude nummer gewoon doorschakelen naar je nieuwe. Geeft hetzelfde effect, alleen zien mensen je nieuwe nummer als je ze belt.

Dat is ook nog een idee inderdaad. Daar ga ik eens mee aan de slag. Tis niet optimaal maar beter dan niks.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.