14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Simkaart voor Iphone

Ik wil een Iphone kopen. Ik bezit geen GSM, geen fototoestel en geen filmcamera. Dus dacht ik dat de Iphone 4S zeker zijn geld waard was. Past elke SIM-kaart daarin? Ik bel relatief weinig, maar zou veel Wifi gebruiken en ook foto en film. Bij Telenet hebben ze een Walk&Talk 0 abonnement. Je betaalt geen maandelijkse kosten, maar slechts 0,17 EUR per minuut en 0,12 per SMS. Dataverkeer is wel duur, 1MB kost 1 EUR terwijl je nog een optie hebt 10 EUR voor 200 MB. Ik zou echter het telefonisch dataverkeer overdag uitzetten en ’s avonds met Wifi werken.
    Werkt die SIM-kaart voor die iPhone of heb ik iets over het hoofd gezien?
    TIA

Bijdrager
    Maximm

Aangezien je relatief weinig belt zou Mobile Vikings voor jou misschien beter zijn.
    je herlaadt iedere maand voor 15 euro en daarmee kan je voor 15 euro bellen, krijg je 1000 gratis smsen en gratis 2GB data.
    Je kunt een simkaart bestellen op hun site en deze past direct in de iPhone 4S, want het is een micro-simkaart.

https://mobilevikings.com/nl/

Echt een aanrader i.c.m. een iPhone vanwege de 2GB data!

Bijdrager
    Paul26

Dag Mac Hammer Fan,

De iPhone 4s (en ook de iPhone 4) werken met een micro SIM. Dat is een kleine versie van de gewone SIM kaart. Dat is iets waar je goed op moet letten, omdat deze SIM versie vrijwel alleen nog maar bij de iPhone werd gebruikt.

Moderator
    Strifer

Voor de iPhone 4 en iPhone 4S werkt een normale simkaart niet, daarvoor heb je een zogenaamde microsim nodig. Deze is van formaat kleiner, alhoewel de chip wel hetzelfde is. Vaak zijn deze op verzoek gewoon verkrijgbaar bij een provider en wordt het telefoonnummer aan de nieuwe sim gekoppeld. Soms kost dit een beetje geld (ik meen ooit ’s 11 euro betaald te hebben voor een nieuwe simkaart). Als je de iPhone aanschaft in combinatie met abonnement geven ze vaak die microsim er al bij.

Mocht je de telefoon los kopen en apart het abonnement afsluiten zijn er drie opties:
    – je krijgt er een microsim op verzoek bij
    – je krijgt een normale sim en vraagt een microsim aan (navragen naar mogelijkheden en kosten)
    – simkaart zelf knippen naar het formaat van een microsim (er zijn speciale knijpertjes voor, sjablonen en dergelijke; je hoort wisselende verhalen, het is namelijk wel een precisie werkje).

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Hartelijk dank voor de goede raad. Die Mobile Vikings zite er inderdaad interessant uit, vooral voor het uitgebreid data-volume. Dan moet ik het telefonisch dataverkeer niet uitzetten.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien nog een vraagje @Maximm. Is Mobile Vikings een snel netwerk voor dataverkeer?

Bijdrager
    plonserd

Mobile Vikings maakt nog niet overal in België gebruik van het 3G-netwerk. Op sommige plaatsen kan je dus wel met het tragere EDGE zitten. Zelf woon en werk ik in het centrum van Gent, en heb ik altijd de volle ontvangst met 3G.

Mobile Vikings is geen abonnement, dus je kan het gewoon 1 maand uitproberen voor 15 euro, en als je bereik niet goed is/internet niet snel genoeg/whatever.. dan herlaad je de maand erop gewoon niet meer.

Sowieso is data overdag uitzetten écht geen optie met een iPhone, dan benut je het toestel niet ten volle, en kan je beter iets anders kopen. Een iPod Touch en een aparte gsm bv.

Moderator
    Strifer

Het hangt er ook vanaf wat je met je telefoon doet. Ik zit overwegend op de wifi en gebruik dus niet zoveel van mijn databundel. Deze maand bijvoorbeeld maar 130mb tot nu toe over 3G. Dat is een beetje mail, nu app, imessage en wat andere apps. Youtube en dergelijk laat ik overwegend over tot wanneer ik wifi toegang heb.

Bijdrager
    Harrar

Beste,

Ikzelf heb aldi talk en zou ook graag een losse iphone 4/4s aanschaffen, echter navraag bij aldi talk leert dat ze geen micro sim willen/kunnen geven!

Heeft iemand enig idee wat ik zou doen, bel zo weinig dat ik toch bij huidige provider wil blijven en zie zelf knippen niet zitten…….

Bijdrager
    Maximm
    Mac op 31 oktober 2011

Misschien nog een vraagje @Maximm. Is Mobile Vikings een snel netwerk voor dataverkeer?

Zoals Plonserd zegt, er is nog niet overal een goede 3G dekking, maar ik kan toch niet klagen. In de meeste steden kan je gebruik maken van het 3G netwerk.

Ik ben tot nu toe heel tevreden van Mobile Vikings. 15 euro is echt weinig voor wat je krijgt aan data en gratis smsen. Zeker als je dat vergelijkt met die dubbel/trippel zo dure abonnementen van Telenet, terwijl je daar nog niet de helft krijgt van dat bij Mobile Vikings…

Bijdrager
    iRoyco

“ik bezit geen GSM” huh? bestaan die mensen nog?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ja hoor. Ik heb nog nooit met een GSM gewerkt.
    :wink:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb mijn GSM besteld bij de Apple Store met de volgende extra’s.
    Apple iPhone 4 Bumper – zwart 29 EUR
    Power Support HD-anti-reflectiefilmset voor iPhone 4 16 EUR
    Zou bij Switch nog dit bestellen
    http://www.switch.be/nl/product/6229/554/iphone-4s/artwizz-seejacket-leather-voor-iphone-4.html
    Of heb ik die iPhone bumper dan niet meer nodig?

Bijdrager
    Lorenz

argh zo’n case dat open flipt is echt niet aan te raden, ziet ge u daarmee al bellen? Lijkt wel een boek dat je tegen je hoofd houdt. Enfin, dat is natuurlijk persoonlijke keuze, maar ik moet het niet hebben;-)

Ik heb een abo van het werk, maar moest ik er zelf voor betalen, geef mij maar mobile vikings!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.