21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroenbuzz

Simkaart Verenigde Staten

Binnenkort ga ik een week naar de Verenigde Staten (New York). Ik zou graag online willen blijven om o.a. te kunnen navigeren met mijn iPhone. Via mijn huidige provider is het nogal aan de prijs om data te verbruiken in de VS dus daarom ben ik op zoek naar een alternatief. Heeft iemand een tip voor bijvoorbeeld een simkaart van een lokale provider om toch online te kunnen blijven?

Bijdrager
    GoeieDag

Wat bedoel je met ‘navigeren’? Lopen? Want in NYC beweeg je je niet in een auto.

En dan voldoet een app met offline kaarten prima. Galileo of iets dergelijks.

Ook zijn er offline apps waarmee je ook turn-by-turn kan navigeren, zoals Maps.me.

Bijdrager
    Jeroenbuzz

Ja navigatie te voet en voor OV/metro via bijv google maps of Apple maps. Voor navigatie te voet zal een offline kaarten app wellicht wel volstaan maar voor het OV weet ik dat niet zeker. Daarnaast kan ik me voorstellen dat internet voor meer incidenteel gebruik van pas komt om even snel informatie op te zoeken. Bijvoorbeeld het checken van openingstijden, een reservering te bekijken in de mail, of om te kijken of het nog lang blijft regenen. Er zullen wellicht genoeg openbare WiFi netwerken zijn maar mobiel internet is wellicht net even iets veiliger, sneller en makkelijker.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik haak even aan. Wil toch ook wel zoiets als ik in augustus naar Chicago vertrek.]

Er zijn legio websites die sims aanbieden, zoals bijvoorbeeld:

USA – AT&T + T-Mobile (From 1 to 12 GB)

Maar wellicht heeft iemand hier ervaringen, over welke betrouwbaar zijn?

Bijdrager
    Jeroenbuzz

Dank voor de reactie. Ik vond daarnaast nog wel een aantal andere vergelijkbare sites zoals:

https://www.arielimobile.com

Home

Echter kan ik moeilijk iets vinden over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de aanbieders. Graag hoor ik dus of iemand hiermee ervaring heeft.

Moderator
    Pete.Z

Arieli kan ik aanbevelen, werkt perfect, beter dan de opties van de providers.

Bijdrager
    jasper050

Vandaag is mijn laatste dag in Amerika dan ben ik er precies 1 maand geweest. Ik heb in Nederland T-Mobile als provider en heb mijn bundel voor 1 maand omgezet naar Travel & Surf USA. Heb nu onbeperkt bellen en 10Gb data. Is ongeveer € 40,00 meer dan mijn standaard bundel.

Bijdrager
    Stipken

<p class=”cite”>Jeroenbuzz op 31 maart 2018 om 15:44</p>
    Dank voor de reactie. Ik vond daarnaast nog wel een aantal andere vergelijkbare sites zoals:

https://www.arielimobile.com

Home

<iframe class=”wp-embedded-content” title=”“Home” — sim-usa.mobi” src=”https://sim-usa.mobi/embed/#?secret=HViFb4O0xe” width=”500″ height=”200″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”HViFb4O0xe”></iframe>

Echter kan ik moeilijk iets vinden over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de aanbieders. Graag hoor ik dus of iemand hiermee ervaring heeft.

Ik heb deze ook 4 weken gebruikt het afgelopen jaar, ze werkte destijds op het t-mobile netwerk. 4G is goed met 3G kun je nog geen pagina openen. Bellen in Amerika is geheel gratis, bellen naar vaste lijnen in Nederland ook. In de bebouwde omgeving goed bereik op 4G, in death Valley etc, staan geen antennes, dus geen bereik. Al met al geen slechte keuze geweest.

Bijdrager
    GoeieDag

Nadeel met een andere SIM kaart: je bent zelf niet meer telefonisch bereikbaar onder je eigen nummer.

Voor de metro heb je geen tijden-app nodig.

Bijdrager
    Jeroenbuzz

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Arielimobile lijkt me denk ik een goede optie, ik verblijf alleen in de stad dus de dekking zal geen probleem zijn denk ik dan. De optie om T-mobile Travel & Surf USA bundel te gebruiken kon ik niet goed terugvinden. De prijzen die ik hiervoor op internet zag staan liepen uiteen van 4,99 voor 30 mb t/m 15 euro voor 250 mb:

https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf#prijs

Bijdrager
    bassbug

250 Mb ben je toch zo doorheen als je naast navigeren wat surft voor nieuws etc.?…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had in Duitsland een keer 500 MB meegenomen, met de gedachte dat dat voor een weekend wel goed was.

Yep; in een namiddagje was het op dus.

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, als YouTube en Netflix je middle names zijn, voldoet alleen de zwaarste bundel.

Moderator
    Night

en USA-SIM?

Bijdrager
    bassbug

Arielimobile lijkt vooralsnog de beste aanbieding te hebben

Bijdrager
    KarelWillem

GoeieDag op 1 april 2018 om 10:30
    Tja, als YouTube en Netflix je middle names zijn, voldoet alleen de zwaarste bundel.

Haha, nee. Niet bepaald. Dat was allemaal hobby/werk gerichte data.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

<p class=”cite”>bassbug op 2 april 2018 om 10:06</p>

Nadeel lijkt me alleen (mbt WhatsApp en ontvangers van tel. gesprekken) dat je een VS telefoonnummer krijgt en niet je Nederlandse nummer kan behouden

Bijdrager
    KarelWillem

Is ook wel eens fijn, dat je gewoon niet voor iedereen bereikbaar bent.

Lekker een select groepje je nieuwe telefoonnummer geven, en de rest wacht maar tot je thuis bent.

Bijdrager
    bassbug

<p class=”cite”>bassbug op 2 april 2018 om 10:06</p>

Ik heb Arielimobile voor mijn recente vakantie in VS & Canada gebruikt.

Perfect! Bijna altijd ultra snelle LTE verbinding, non stop navigeren, Facetimen overal (zelfs onderweg), mailen, surfen. Dat alles voor €60 voor 4 weken gebruikstermijn.

Mijn tijdelijke mobiele nummer bijkt een uit New York te zijn. Dat kregen mijn vrienden op hun telefoon te zien als ik bel:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik sluit me daarbij aan.

Mijn zoon heeft deze zomer 19 dagen, en ik 10 gebruik gemaakt van deze dienst. Ideaal!

Ik betaalde 31 euro voor 6GB, mijn zoon 40 euro voor onbeperkt.

Dat alles voor een kaart voor 30 dagen, dus naar mijn idee prima betaalbaar.

https://www.arielimobile.com/

Met de huidige koers ± 33 en 41 euro.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 2 april 2018 om 11:05

Nadeel lijkt me alleen (mbt WhatsApp en ontvangers van tel. gesprekken) dat je een VS telefoonnummer krijgt en niet je Nederlandse nummer kan behouden.

Daar waren wij ook bang voor. Maar je krijgt een melding of je WhatsApp wilt omzetten naar het nieuwe nummer (of dat het wordt omgezet naar het nieuwe nummer; laat ik dat in het midden houden). Dat hebben wij allebei genegeerd, en vervolgens gewoon de hele vakantie WhatsApp gebruikt alsof we thuis waren.

Telefoneren hebben we niet gedaan. Maar dat doen we thuis ook niet. .;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.