11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    THX-1138

SIM-kaart nummer en overstappen

Ik een nieuwe iPhone gekregen met een abonnement van Vodafone. SIM-kaart zit erbij. Wordt echter pas actief op 5/12

M’n oude abonnement is van Telfort. Voor het overstappen moest ik het SIM-kaart nummer van m’n oude iPhone doorgeven. Dat is dus een microSIM.

Nu bedacht ik me dat ik ook nog een nanoSIM van Telfort had en ik vroeg me af of ik die kan gebruiken in m’n nieuwe iPhone totdat m’n Vodafone SIM actief wordt. Ik heb immers het SIM-kaart nummer van m’n microSIM doorgegeven bij de overstap.

Vraag: Gaat het overstappen een probleem vormen als ik nu opeens met de nanoSIM van Telfort ga bellen?

Bijdrager
    Usain

Als die iPhone simlock vrij is kan je gerust je gang gaan. Dan merk je vanzelf wanneer de telfort kaart het niet meer doet maar ben bang dat hij carrier lockt is.

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, want Vodafone heeft niets met jouw iPhone te maken. En die is ook simlockvrij, dus daar kun je alles instoppen wat je wilt.

Wat voor abbo heeft de nanoSIM van Telfort?

Edit: sinds wanneer heeft @usain hier meer voorrang?!:wink:

Bijdrager
    THX-1138

@sunkeeper Het is een SIM-only abonnement welke 2/12 afloopt. (ik heb ‘m destijds aangevraagd omdat er een andere iPhone aan zat te kopen. Kopie van m’n microSIM dus) De iPhone is SIMlockvrij . Blijven die SIM-kaarten gewoon geldig? Hij ligt nl. al een half jaar ongebruikt in de kast

Bijdrager
    SunKeeper

Dan werkt dat zonder problemen. Probeer maar. SIM-kaarten kennen geen verloopdatum, het abbo wat erop staat wel.

Alleen opletten dat je niet tegelijkertijd met je oude iPhone met microSIM het netwerk op kunt. Eentje tegelijk.

Bijdrager
    THX-1138

Net de nanoSIM van Telfort in de nieuwe iPhone gezet. Helaas: geen service (De oude SIM had ik wel eerst verwijderd uit de oude iPhone) Verlopen die kaartjes misschien naar verloop van tijd?

Bijdrager
    Usain

DIe microsim werkt wel? Knip daar dan een nanosim van.

Bijdrager
    THX-1138

Ik weet het probleem al: Ik moet de nano-SIM eerste even activeren bij Telfort. Helaas is de activeringlink bij Telfort stuk :S Wachten tot morgen dus.

Bijdrager
    THX-1138

Ik begrijp wat je bedoelt Usain en dat is een goed idee, maar zal je net zien dat ik mijn enig werkende telefoonnummer net even verkeerd knip:-)

Bijdrager
    Usain

Haha niet te bang voor zijn hoor. Als je een normale sim knipt naar nano moet je zelfs over de gouden chip heen en dan nog werkt hij.

Bijdrager
    THX-1138

Inmiddels is de nano-SIM het na een uurtje of 2 vanzelf gaan doen:-) Mooi. Dank je wel voor het meedenken, allemaal!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.