13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Geblokkeerd
    NI3LS

Silverlight opent Quicktime?!

Onlangs heb ik Microsoft Silverlight geïnstalleerd om RTL Gemist.nl-uitzendingen te kunnen bekijken.

Dit ging prima, de video’s openden in Safari. Maar nu heb ik Silverlight 2.0 geïnstalleerd en ineens wordt, net als bij Flip4Mac, Quicktime geopend… dit is vervelend, omdat streamen dan veel langer duurt!

Iemand een idee?

Bijdrager
    Pieterr

Ja heb ik helaas ook gemerkt.
    De knakkers van RTL hebben hun filmpjes op de Silverlight 2.0beta2 codec ingesteld. (Let op: beta2)
    Om het probleem op te lossen krijgen we op OS X weer ouderwetsch flip4mac als plugin voorgeschoteld.
    Allemaal erg jammer, want die 2.0beta2 werkte best fraai op http://rtlgemist.nl/
    Een “gemiste” kans voor RTL dus.

Als je Time Machine gebruikt, kun je nog proberen om de oude /Library/Internet Plug-Ins/Silverlight.plugin terug te zetten.

Geblokkeerd
    NI3LS
    ”Pieterr”

Ja heb ik helaas ook gemerkt.
    De knakkers van RTL hebben hun filmpjes op de Silverlight 2.0beta2 codec ingesteld. (Let op: beta2)
    Om het probleem op te lossen krijgen we op OS X weer ouderwetsch flip4mac als plugin voorgeschoteld.
    Allemaal erg jammer, want die 2.0beta2 werkte best fraai op http://rtlgemist.nl/
    Een “gemiste” kans voor RTL dus.

Als je Time Machine gebruikt, kun je nog proberen om de oude /Library/Internet Plug-Ins/Silverlight.plugin terug te zetten.

Nou, goede uitleg!

Met die 1e versie ging het prima inderdaad, nu duurt het weer ontzettend lang voor ik een beetje fatsoenlijk iets kan kijken…

Helaas backupt Time Machine geen Blibliotheek-bestanden hier. Ik wacht wel tot RTL wakker is en met 2.0 werkt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Pieterr”

Net even geprobeerd, en dit werkt inderdaad! Ik moest wel opnieuw opstarten om eea te effectueren.

Dus als je nog ergens de 2.0beta2.dmg kunt vinden, dan is je probleem opgelost.
    (Ik heb de .dmg ook niet meer, maar ik kon dus zoals gezegd wel de oude .plugin terugzetten via Time Machine.)

Ik zal straks ook nog eens proberen of de truc van sexybiggetje werkt om het “application/x-silverlight-2-b2” MIME type toe te voegen met RCDefaultApp.

Geblokkeerd
    NI3LS
    ”Pieterr”
    ”Pieterr”

Net even geprobeerd, en dit werkt inderdaad! Ik moest wel opnieuw opstarten om eea te effectueren.

Dus als je nog ergens de 2.0beta2.dmg kunt vinden, dan is je probleem opgelost.
    (Ik heb de .dmg ook niet meer, maar ik kon dus zoals gezegd wel de oude .plugin terugzetten via Time Machine.)

Ik zal straks ook nog eens proberen of de truc van sexybiggetje werkt om het “application/x-silverlight-2-b2” MIME type toe te voegen met RCDefaultApp.

Dat zou geweldig zijn, maar kun jij die plugin uit Time Machine plukken en aan mij geven of ergens online zetten?

Ik word er gek van dat ik steeds moet wachten!

Bijdrager
    Pieterr
    ”Pieterr”

Dit werkt helaas niet. Met de RCDefaultApp kun je alleen maar MIME types koppelen aan Applicaties, en niet aan plugins.

Bijdrager
    Pieterr

Nog wat informatie van de Silverlight developers: Why don’t Beta 2 sites work on RC0 – Question of the Day

Geblokkeerd
    NI3LS

Ik heb dus alle plugins weggehaald. Als ik dan een test doe op RTLGemist.nl, dan opent hij Quicktime Player om, denk ik, een WMV-bestand via Flip4Mac te openen.

Als ik Silverlight 1.0 installeerd, dan doet hij hetzelfde. Het lijkt er dus op dat Safari Flip4Mac voorrang geeft?

Bijdrager
    Pieterr

Als je bij Firefox intypt [code:1:01adee8ed1]about:plugins[/code:1:01adee8ed1]
    kun je zien welke plugins geinstalleerd zijn, en welke plugin voor welk MIME type wordt gebruikt.

Op de site http://www.rtlgemist.nl/ wordt een plugin check van de browser gedaan, en krijg je uiteindelijk een “video/x-ms-wvx” voorgeschoteld die door de flip4mac plugin wordt afgehandeld, tenzij je browser het “application/x-silverlight-2-b2” MIME type herkent en doorstuurt naar Silverlight.

Het is me nog niet gelukt om Firefox aan z’n verstand te brengen om het MIME type “application/x-silverlight-2-b2” te koppelen aan de Silverlight 2.0 plugin, waarbij het overigens nog maar de vraag is of de 2.0 versie correct omgaat met 2.0-b2 content.

Bijdrager
    Pieterr

Op Windows met Silverlight 2.0 geinstalleerd wordt op de http://www.rtlgemist.nl/ website nu Silverlight geladen als plugin. Zal straks eens checken op de Mac…

EDIT: ook op de Mac werkt de RTL website nu goed met Silverlight 2.0.

Geblokkeerd
    NI3LS

Inmiddels zelf even doorgevogeld, de aanhouder wint:

1) Deïnstalleer Flip4Mac.
    2) Update/Herinstalleer Silverlight 2.0
    3) Installeer Flip4Mac.

En dan werkt het!

Bijdrager
    Pieterr
    ”NI3LS”

En dan werkt het!

Als je rechtsklikt op zo’n RTL filmpje, krijg je dan “Silverlight Preferences” te zien?

Bijdrager
    robbinpruijn

Inderdaad!
    Bij problemen, verwijder Flip4Mac. Reboot
    Verwijder de Silverlight plugin in je bibliotheek (internet-plugins) Reboot
    Installeer Silverlight. Reboot
    Het werkt!

evt. nu weer Filp4Mac installeren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.