-
Het lukt niet om Silverlight te installeren onder Safari 12.0
Is een bekend probleem, maar ik was benieuwd of er inmiddels een oplossing voor is.
Mojave, inclusief Safari 12.0, wordt immers vanaf 24 september voor alle gebruikers beschikbaar gesteld (ik draai nu de beta versie).
Silverlight moet gewoon in de Programma’s folder (als ik mij kan herinneren)
Dat deze niet wilt installeren heeft mogelijk met GateKeeper te maken. Open Silverlight > dan sluit deze waarschijnlijk af omdat ‘ie van een onbekende developer komt. Open Syteemvoorkeuren > Bevileing en privacy > (slotje openen) en dan zie je onderaan staan Open Silverlight toch.
Als Silverlight verboden zou worden op X versie van macOS dan hadden we er toch al lang iets over gelezen op OMT. En dan hadden heel wat mensen hier kabaal kunnen maken dat het een schande is/was.
Zoiets zal het wel zijn.
correctie,
als het klopt wat @Shmoo zich kan herrineren: correctie,
“Silverlight is een onveilig programma, niet gebruiken!!!”
Heb het al lang geleden, om bovenstaande reden, verwijderd, iemand hier met veel guts die het recentelijk nog gebruikt…?
Gewoon Chrome installeren, zodat je de html5 player van Ziggo Go kan gebruiken, en heb je helemaal geen Silverlight nodig. Een tweede browser installeren is sowieso handig, voor als Safari een pagina niet goed rendert (of afspeelt, zoals in dit geval).
Een plugin als Silverlight installeren is net zo ouderwets als een driver voor je muis of printer installeren. Zou het echt niet doen. Daarbij is het belangrijk om websites te steunen met nieuwe technieken (zoals html5).
JoopJoopJoop, penseel, Festen en Joid geven het goede antwoord.
Silverlight moet je niet willen installeren op je Mac. Microsoft is er zelf al lang mee opgehouden. Silverlight, Flash en Java plugins voor de browser: NIET doen.
In Firefox en Chrome werkt de Ziggo player zonder Silverlight, dus wat is het probleem?
@ TheBigZ, geen groot probleem uiteraard, maar ik was nog in de veronderstelling dat Safari een 100% allround browser is, maar in combi met Ziggo blijkbaar nog niet. Ik heb wel van jullie geleerd dat extenties overbodig/onwenselijk zijn geworden, dat wist ik niet. Ik ga Chrome of Firefox installeren en klaar is Kees.
Wil je weten of en wanneer het opgelost is? Houd dan deze pagina in de gaten:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/hij-is-er-de-html5-player-voor-ziggogo-tv-19775Nog even als mosterd na de maaltijd: zowel Safari als Chrome/Firefox ondersteunen html5. Maarrr… Safari doet dat hardwarematig (via H.264 decoding) en de beide andere softwarematig (maar beperkt tot een resolutie van 720p). Macs van 2011 of eerder kunnen die hardwarematige codering niet aan, latere wel. Vandaar dat op de ene Mac html5 met Safari niet werkt, en op de andere wel.
<p class=”cite”>IGBA op 29 september 2018 om 22:44</p>
Macs van 2011 of eerder kunnen die hardwarematige codering niet aan, latere wel. Vandaar dat op de ene Mac html5 met Safari niet werkt, en op de andere wel.Op een Macbook Pro van eind 2016 werkt Ziggo Go ook niet, dus 2011 lijkt me geen overgangsjaar.
In ieder goed dat het op de radar bij Ziggo staat.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.