22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Tov

Silverlight op Safari 12.0 (OS Mojave) ivm Ziggo Go

Is het mogelijk om Silverlight draaiend te krijgen onder Safari 12.0 / OS Mojave? Ik wil dit graag gebruiken voor Ziggo Go en wil het liefst niet speciaal hiervoor een andere browser installeren..

Bijdrager
    Shmoo

Elke browser die je kiest zal altijd Silverlight nodig bij de dinosaurussen van Ziggo. šŸ˜š

Wat functioneert er dan niet als je gewoon doet wat er op het beeld staat en het programma installeert?

Bijdrager
    Tov

Het lukt niet om Silverlight te installeren onder Safari 12.0

Is een bekend probleem, maar ik was benieuwd of er inmiddels een oplossing voor is.

Mojave, inclusief Safari 12.0, wordt immers vanaf 24 september voor alle gebruikers beschikbaar gesteld (ik draai nu de beta versie).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Silverlight is een onveilige extensie, niet gebruiken!!!

Moderator
    Night

Is het niet zo eenvoudig als de plugin gewoon vanaf een andere Mac met High Sierra te kopiƫren naar de plugin folder van Safari 12?

Bijdrager
    Shmoo

Silverlight moet gewoon in de Programma’s folder (als ik mij kan herinneren)

Dat deze niet wilt installeren heeft mogelijk met GateKeeper te maken. Open Silverlight > dan sluit deze waarschijnlijk af omdat ‘ie van een onbekende developer komt. Open Syteemvoorkeuren > Bevileing en privacy > (slotje openen) en dan zie je onderaan staan Open Silverlight toch.

Als Silverlight verboden zou worden op X versie van macOS dan hadden we er toch al lang iets over gelezen op OMT. En dan hadden heel wat mensen hier kabaal kunnen maken dat het een schande is/was.

Zoiets zal het wel zijn.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

correctie,

als het klopt wat @Shmoo zich kan herrineren: correctie,

“Silverlight is een onveilig programma, niet gebruiken!!!”

Heb het al lang geleden, om bovenstaande reden, verwijderd, iemand hier met veel guts die het recentelijk nog gebruikt…?

Bijdrager
    tarun

Plugins voor Safari bij MacOS Mohave mogen alleen nog via de App Store worden geĆÆnstalleerd. Dus kopieer-plak gaat niet werken.

Bijdrager
    penseel

Dan wordt het toch Firefox dan ben je van het gezeur af met silverlight.

Bijdrager
    koen

Je kunt het misschien beter aan de ontwikkelaars van Silverlight vragen.

Bijdrager
    Festen

Gewoon Chrome installeren, zodat je de html5 player van Ziggo Go kan gebruiken, en heb je helemaal geen Silverlight nodig. Een tweede browser installeren is sowieso handig, voor als Safari een pagina niet goed rendert (of afspeelt, zoals in dit geval).

Een plugin als Silverlight Ā installeren is net zo ouderwets als een driver voor je muis of printer installeren. Zou het echt niet doen. Daarbij is het belangrijk om websites te steunen met nieuwe technieken (zoals html5).

Bijdrager
    Joid

Inderdaad gewoon Chrome voor gebruiken. Het is een van de weinige redenen waarom ik Chrome gebruik. Dus ook ik hoop dat Ziggo en Safari spoedig zonder gedoe samen werken. Tot die tijd is het Chrome.

Bijdrager
    TheBigZ

JoopJoopJoop, penseel, Festen en Joid geven het goede antwoord.

Silverlight moet je niet willen installeren op je Mac. Microsoft is er zelf al lang mee opgehouden. Silverlight, Flash en Java plugins voor de browser: NIET doen.

In Firefox en Chrome werkt de Ziggo player zonder Silverlight, dus wat is het probleem?

Bijdrager
    Tov

Ok, toch maar Chrome installeren dan. Ik dacht dat Ziggo nog niet over was op HTML 5, maar dat Safari dat al wel ondersteunde. Maar zoal jullie aangeven zijn Ziggo en Safari blijkbaar nog geen goede combi op dit moment . Dank voor jullie reacties!

Bijdrager
    Tov

@ TheBigZ, geen groot probleem uiteraard, maar ik was nog in de veronderstelling dat Safari een 100% allround browser is, maar in combi met Ziggo blijkbaar nog niet. Ik heb wel van jullie geleerd dat extenties overbodig/onwenselijk zijn geworden, dat wist ik niet. Ik ga Chrome of Firefox installeren en klaar is Kees.

Bijdrager
    JJmac

Ik zal het even nakijken maar volgens mij heb ik geen silverlight op de Mac staan en wel een werkende Ziggo.

Moderator
    Night

Wil je weten of en wanneer het opgelost is? Houd dan deze pagina in de gaten:
    https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/hij-is-er-de-html5-player-voor-ziggogo-tv-19775

Bijdrager
    Tov

@ Night: thanks, deze discussie ga ik even volgen.

Bijdrager
    IGBA

Nog even als mosterd na de maaltijd: zowel Safari als Chrome/Firefox ondersteunen html5. Maarrr… Safari doet dat hardwarematig (via H.264 decoding) en de beide andere softwarematig (maar beperkt tot een resolutie van 720p). Macs van 2011 of eerder kunnen die hardwarematige codering niet aan, latere wel. Vandaar dat op de ene Mac html5 met Safari niet werkt, en op de andere wel.

Bijdrager
    JJmac

Ziggo geeft nu aan dat het even niet werkt met Safari en dat ze bezig zijn met een oplossing.

Moderator
    Night

Da’s alweer een stapje in de goede richting…

Bijdrager
    Festen

<p class=”cite”>IGBA op 29 september 2018 om 22:44</p>
    Macs van 2011 of eerder kunnen die hardwarematige codering niet aan, latere wel. Vandaar dat op de ene Mac html5 met Safari niet werkt, en op de andere wel.

Op een Macbook Pro van eind 2016 werkt Ziggo Go ook niet, dus 2011 lijkt me geen overgangsjaar.

In ieder goed dat het op de radar bij Ziggo staat.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.