17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieter642

Silverkeeper, Superduper? Pfffffffffff

Pfffffffffffff was vannacht weer half 3 door de nieuwe Lacie.
    Ik zit met het volgende.

Ik heb sinds een paar dagen een Lacie Brick 160 GB. Nu wilde ik via Silverkeeper mijn thuismap backuppen.

Thuismap als Source en Lacie als Destination gezet.
    Daarna een testmapje met een Worddocument gemaakt op het bureaublad van mijn Source.
    De eerste backup ging goed.

Daarna het Worddocument aangepast en weer een backup gedaan.

Jammer, maar Silverkeeper verandert niks in de Destination.

Na een tijd heb ik Superduper gedownload. Dit zal dan wel werken dacht ik, aangezien ik er niks dan goeds over lees.

In Superduper kan ik alleen mijn complete HD kiezen als Source. Okay, dan doen we dat maar.
    Nu dan de Destination kiezen, mijn Lacie dus.

Pats!! Krijg ik deze tekst:
    LACIE is formatted as Windows_FAT_32, which cannot properly host HFS+ files along with all their attributes, resources and ownership.

To use LACIE with SuperDuper!, use Disk Utility to erase it, selecting “Mac OS Extended” or “Mac OS Extended (Journaled)” as the format.

Betekend dit dat de Lacie niet geschikt is voor mijn Mac?

Bijdrager
    Freek.

Even doen wat er in de onderste vette regel aangegeven wordt: je schijf voor Mac formateren. De oplossing wordt in je eigen post dus al gegeven :)

Bijdrager
    Wildmac
    ”Pieter642″

Pfffffffffffff was vannacht weer half 3 door de nieuwe Lacie.
    IPats!! Krijg ik deze tekst:
    LACIE is formatted as Windows_FAT_32, which cannot properly host HFS+ files along with all their attributes, resources and ownership.

To use LACIE with SuperDuper!, use Disk Utility to erase it, selecting “Mac OS Extended” or “Mac OS Extended (Journaled)” as the format.

Betekend dit dat de Lacie niet geschikt is voor mijn Mac?

Nee, dit betekend niets meer, dan dat de HD van Lacie voor het windows formaat geformateerd is. Als je em alleen op Mac gebruikt en je wil gebruik maken van SuperDuper! ( Wat echt heer erg goed werkt!) dan moet je je externe HD opnieuw formateren. Zoals er ook staat.
    use Disk Utility to erase it, selecting “Mac OS Extended” or “Mac OS Extended (Journaled)” as the format

En dan zal superduper wel goed werken. Maar andere vraag: Heb je ook een .Mac Account? Zo ja, waarom gebruik je dan niet het programma dat bij je .Mac zit: Backup. Werkt erg mooi, snel en betrouwbaar… En naast de andere voordelen van .Mac misschien wel een extra reden om het toch te doen….

Bijdrager
    Pieter642

Ik wil veel met foto’s gaan werken. Is Backup van mac dan niet traag?

Bijdrager
    Leander

Je moet Apple’s Backup gewoon even uitproberen, dan weet je het.
    Zelf gebruik ik het ook en ben er tevreden over. Ik meen wel dat je .Mac abbo moet hebben, daar er anders een datalimiet aan zit.

Bijdrager
    Pieter642

okay bedankt! En om de schijf te formateren moet ik dan in het schijfhulpprogramma gaan naar Wissen. Kiezen Volumestructuur Mac Os Uitgebreid (HFS+1) en aanvinken ”installeer Os-9 schijfbesturingsbestanden”?

Bijdrager
    Leander

Ik heb zelf ‘Mac OS Uitgebreid (journaled)’ gekozen. Ik zag niets staan over ‘installeer Os-9 schijfbesturingsbestanden’, maar als je dat ziet: doe maar, kan geen kwaad.

Edit:
    LET GOED OP dat je in het Schijfhulpprogramma de JUISTE SCHIJF selecteert voordat je hem wist/formatteert. Met één verkeerde klik is namelijk je interne schijf gewist…

Bijdrager
    Wildmac
    ”Leander”

Edit:
    LET GOED OP dat je in het Schijfhulpprogramma de JUISTE SCHIJF selecteert voordat je hem wist/formatteert. Met één verkeerde klik is namelijk je interne schijf gewist…

Hoef je geen zorgen over te maken, als je opgestart bent van die interne schijf KAN je em niet wissen….De opstartschijf kan je nooit wissen! Al zo lang als dat Mac OS bestaat!

Bijdrager
    Leander

Da’s mooi, dat wist ik niet.
    Ik schreef de tip naar aanleiding van draadjes waarin jammerlijk beklag wordt gedaan over ‘per ongeluk gewiste schijven’.

Bijdrager
    Pieter642

Allemaal weer bedankt. Het is gelukt. De schijf is geformateerd. Superduper heeft net de backup gemaakt.
    Wat moet ik toch zonder dit forum:-)

Bijdrager
    JeePee

Ik ben niet zo positief over het programma Backup van .Mac. Ik was eens afhankelijk van de gebackupte bestanden en Backup kon er niets mee… Dat is ‘vrij’ vervelend en gaf mij geen veilig gevoel. Ik gebruik nu SuperDuper! voor kloons en backups en ChronoSync doet het synchroniseren van m’n Macs voor me. 8)

Bijdrager
    marcz
    ”Wildmac”

[Maar andere vraag: Heb je ook een .Mac Account? Zo ja, waarom gebruik je dan niet het programma dat bij je .Mac zit: Backup. Werkt erg mooi, snel en betrouwbaar… En naast de andere voordelen van .Mac misschien wel een extra reden om het toch te doen….

Dat kun je toch niet menen voor een serieuze Backup?
    Bij een standaard .Mac abo zit 1 Gb op je iDisk. Hoe wou je daar een 80 Gb (data!) HD op kwijt?

Voor wat simpele documenten zou dat nog gaan, maar betrouwbaar backuppen? Noway.
    Toch maar Superduper doen.

Marc.

Bijdrager
    Wildmac
    ”marcz”
    ”Wildmac”

[Maar andere vraag: Heb je ook een .Mac Account? Zo ja, waarom gebruik je dan niet het programma dat bij je .Mac zit: Backup. Werkt erg mooi, snel en betrouwbaar… En naast de andere voordelen van .Mac misschien wel een extra reden om het toch te doen….

Dat kun je toch niet menen voor een serieuze Backup?
    Bij een standaard .Mac abo zit 1 Gb op je iDisk. Hoe wou je daar een 80 Gb (data!) HD op kwijt?

Voor wat simpele documenten zou dat nog gaan, maar betrouwbaar backuppen? Noway.
    Toch maar Superduper doen.

Marc.

Hallo, heb je het programma wel eens bekeken?

Je kan hier mee backuppen naar: .Mac, DVD/CD, HD, FileServer……

Wat is dan het probleem????

Om hiermee te kunnen werken moet je wel een .Mac account hebben.

Ik maak al jaren hiermee diverse backup’s… Met een paar klikken al mijn gekochte muziek in een aparte backup. Of zelf een extra selectie maken van de data… Het kan allemaal…

Dus …..

Bijdrager
    Gees

Even op dit draadje aanhaken, Hoe kan je in SuperD. instellen zodat hij NIET de schijf synchroniseert elke keer, maar dat ik zelf een backup op Lacie zet. En alles bewaard!….
    Wat er n.l. nu gebeurd is; voorbeeld, nieuwe foto’s in Photoshop importeren het zelfde gebeurd dan ook op Lacie. Als ik per ongeluk een foto wis op de schijf, is deze ook weg in Lacie!..

Gaarne advies.
    Groet vanGees

Bijdrager
    JeePee

SuperDuper! kloont je schijf steeds naar je backupschijf, dat doet het gewoon. Wat je kunt doen is meerdere partities aanmaken en dan op bijv. de eerste een oude kloon laten staan en deze niet meer aanraken en dan de tweede partitie steeds ‘bijwerken’ met SuperDuper!.

Je kunt ook steeds SuperDuper! naar een nieuwe diskimage laten klonen (bijvoorbeeld alleen je gebruikersmappen of je geeft aan welke mappen moeten worden uitgesloten), dan heb je steeds een nieuwe diskimage met alle wijzigingen.:D

Ik weet niet of dit is wat je wilt?:|

Bijdrager
    Gees

JeePee, sorrie voor deze late dank voor jouw reactie. (Ik ga het bestuderen)
    Nog steeds komt er geen bericht in mijn mail van MacOsx schuld van Adriaan :P

Ik heb de laatste reactie weggehaald uit ” bekijk je berichten ”

Groet van Gees

Bijdrager
    JeePee

Och, dat maakt niet uit hoor, maar toch bedankt. 8)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.