13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruwepit

Signaal TimeCapsule erg zwak

Hallo,

Mijn iMac staat 1 meter van mijn TC (1TB) af zonder dat er iets tussen staat. Als test heb ik namelijk de TC op een kastje gezet. Mijn 2,4 geeft een signaal van 62% en mijn 5Ghz maar 53%.
    Als ik in de tuin zit met open deuren en nagenoeg geen obstakels heb ik van beide netwerken geen verbinding meer op mijn iPad of iPhone.
    Iemand een oplossing? Heb trouwens diverse frequentie’s geprobeerd

Bijdrager
    fred44nl

je moet geen “frequentie’s proberen”, maar met een programma als iStumbler vaststellen welke kanalen vrij en welke bezet zijn.

in de woonkamer staat recht voor me een AirPort Extreme.
    de afstand is ca. 4 mtr.
    de signaal sterkte is ongeveer gelijk aan wat jij meet.

Bijdrager
    Ruwepit

Ik had dus “frequenties geprobeerd” met behulp van iStumbler.
    Vandaar dat ik ook aan mijn waardes kwam die ik hierboven gepost heb.
    Alleen ongeacht vrije frequenties zie ik geen verbetering in de signaalsterkte.
    Maar wat ik echt vreemd vind is dat ik maar een signaalsterkte heb van 53% terwijl de TC er slechts 1 meter vanaf staat.

Bijdrager
    stavos

Is de snelheid van je netwerk ook verzwakt? Zo nee, maak je dan niet druk over de signaalsterkte van je TC. Bij mij komt de signaalsterkte ook niet boven de 60% uit, maar de snelheid van mijn netwerk is hoog en stabiel. En dat is hetgeen wat telt.

Bijdrager
    Ruwepit

Het gaat mij er meer om dat ik in de tuin geen signaal meer heb. En dan praat ik over 12 meter vanaf de TC zonder verdere obstakels (tuindeuren open) Strakker kan bijna niet meer;-)

Bijdrager
    stavos

TC verplaatsen? Of wellicht een Airport Express halverwege om het signaal te versterken voor in de tuin?

Bijdrager
    Ruwepit

TC staat direct bij glasvezelkastje.
    Wellicht is een Airport Express nog een optie. Maar dat nog valt het me behoorlijk tegen dat het signaal niet ver komt.

Bijdrager
    stavos

Afhankelijk van welke versie van Airport Utility je draait kun je proberen om de instellingen aan te passen om daarmee het signaal te versterken. Ik heb de laatste versie draaien van AU (onder Lion) waarin ik die optie niet terug kan vinden, dus ik kan je even geen screenshot aanleveren. Maar wellicht draai je een andere versie waar die optie wel nog in zit.

Bijdrager
    Ruwepit

Heb helaas ook de laatste versie draaien. Had begrepen dat in de vorige versie inderdaad nog mogelijk was om wat instellingen te wijzigen.

Bijdrager
    stavos

Dan wellicht die vorige versie downloaden en installeren. Ze zijn namelijk naast elkaar te gebruiken..

Bijdrager
    macpro

Je kunt de vorige versie nog downloaden bij Apple en die gebruiken om je Time Capsule in te stellen.

Bijdrager
    stavos

GAMMA.. :sealed:

Bijdrager
    SunKeeper

Goh, is er toevallig nog uitleg over AirPort-configuratieprogramma 5.6 nodig?:grin:

Even serieus:
    Ik heb hier laatst (als test) een UTP-kabel door de tuin gelegd (ondergronds). Die zit binnen aangesloten. Bij goed weer gaat er een AirPort Express mee, plug die in het (al jaren aanwezige) tuinstopcontact en UTP-kabel en het bestaande netwerk van binnenshuis wordt keurig ook buiten uitgezonden.:smile:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.