7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    folens

Signaal naar extern beeldscherm enkel via VGA, niet via DVI

Ik kan mijn extern beeldscherm op mijn macbook enkel aansluiten via VGA; Wanneer ik hetzelfde probeer via een DVI kabel lijkt hij wel te proberen, er flitst nu en dan blauw scherm, dan 1sec lijkt hij signaal te krijgen maar dan weer zwart scherm – blauw scherm… dit herhaalt zich continu

Ik vraag mij of wat het probleem zou kunnen zijn, mijn vorige macbook (sept-2007) had geen probleem om signaal zowel via VGA als DVi signaal te sturen op ditzelfde scherm

Iets anders vreemd: wanneer mijn macbook dicht is, krijgt het extern scherm wel signaal via DVI maar dit is ook nooit stabiel, iedere 5min zie ik dan 2sec blauw scherm – zwart scherm… dan weer ok.

Iets anders vreemd: wanneer ik via VGA mijn extern scherm aanstuur in 1920×1080 (=native resolutie scherm) dan heb ik links een band van 2cm zwart scherm, een deel van mij scherm die dan dus niet gebruikt wordt.

Ik heb al gedacht dat het probleem bij mijn scherm ligt maar aangezien mijn oude macbook er wel mee overweg kan vind ik dat nogal vreemd…

Weet hier iemand raad mee of ook al ervaring mee gehad?

Macbook pro 13 begin2011
    2,7 GHz Intel Core i7
    4 GB 1333 MHz DDR3
    Intel HD-video 3000 384 MB
    OS X Lion 10.7.2

Bijdrager
    TheBigZ

Welke adapter gebruik je? De Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter?

Bijdrager
    folens

Ja, inderdaad, de Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter voor mijn DVI signaal (dat dus niet werkt)

en de Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter om scherm met vga aan te sturen, die werkt beter dus maar ook niet top..

Bijdrager
    TheBigZ

En welk scherm gebruik je?

Bijdrager
    folens

MEDION AKOYA P55004 (MD 20110) A-BE

Een scherm van aldi, op zich geen slecht scherm, ondertussen een 3jaar oud,
    Doet met oude macbook (2007) wat het moet doen.
    Communicatie met macbook pro (2011) verloopt echter totaal niet optimaal zoals hierboven beschreven

Bijdrager
    TheBigZ

Tja, misschien heb je in deze combinatie last van een of ander vaag DVI handshake probleem. Heb je al een keer een andere DVI kabel geprobeerd?

Kun je die band die je krijgt als je je Mac via VGA aansluit niet wegregelen op de monitor?

Bijdrager
    folens

Zal eens proberen met ander DVI kabel.
    band van VGA wegregelen lukt deels maar te weinig om nuttig te zijn.

Zal keer kijken voor andere DVI kabel, tzou mooi zijn als het daarmee verholpen is.

Alleszins bedankt voor uw info & tijd!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.