12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ob1mac

signaal iPad 3G

Hoi,

Heb een iPad 3G met een microsim van T-Mobile.

In de taakbalk staat bij het signaalsterkte metertje naast T-Mobile niet 3G zoals bij mijn iPhone maar een cirkeltje.

Hoort dat zo of moet op de iPad ook 3G worden getoond in plaats van het cirkeltje?

Alvast dank voor de hulp!

Bijdrager
    akkie

Check je gebruiksaanwijzing van je iPhone. Daar staat dit precies in uitgelegd.

Bijdrager
    ob1mac

OK, cirkeltje betekent dus GPRS en 3G betekent 3G.

Mijn vraag is dus waarom ik slechts GPRS heb op de iPad en niet 3G.

Hulp welkom.

Bijdrager
    akkie

Wat dacht je van “bereik”? Voor mij een reden om m’n iphones steeds in het buitenland te kopen lekker bij KPN of Vodafone te blijven.

Ga maar eens op een plek staan naast een tmobile mast, dan heb je wel 3G.

Bijdrager
    ob1mac

OK, makes sense.

Dank!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je iPhone wel 3G heeft en je iPad niet, is er dus iets aan de hand.

Als je ze beide bij T-Mobile hebt, zou je op de plekken waar je iPhone 3G heeft, ook met je iPad 3G moeten hebben natuurlijk.

Bijdrager
    ob1mac

Nou ja, dat leek mij dus ook!

Ik ga komende dagen eens kijken hoe ontvangst op andere plaatsen is. Heb ook microsim van KPN. Ga eens kijken hoe dat werkt.

Bijdrager
    Bart Dekker

ik heb hetzelfde probleem en weet eigenlijk ook geen oplossing.

Bijdrager
    fokke.dekker

Staat 3G wel aan me kan dit bekijken in instellingen en dan netwerk instellingen, daar is een schakelaar voor zet 3G aan.

Bijdrager
    ob1mac

In het Instellingen menu staat een keuze Mobiele data. Daar zie ik geen 3G knop. Staan twe knoppen: Mobiele data en Dataroaming. Bij de keuze Algemeen/Netwerk staan twee knoppen voor VPN en Wifi.
    Ik had eigenlijk ook een knop 3G verwacht, net als op iPhone.

Bijdrager
    fokke.dekker

Ooh mijn fout ik. Had het idd niet eerst op de ipad bekeken. Maar idd, dan begin je haast aan een fout van je ipad te denken.

Bijdrager
    ob1mac

Ga nu toch maar de handleiding van de iPad doorlezen. Ben nogal van by trial and error, maar dit vraagt om andere benadering. Dank voor hulp in ieder geval!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.