6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ywar2

Sigma SD9 camera aansluiten op iPhoto

Zins kort ben ik de trotse bezitter van een Sigma SD9 spiegel reflex camera. Bij deze camera hoort een apart programma om de photo’s van de cammera op mij ibook te krijgen helaas duurt dit lang en is het niet zo handig als iPhoto. Helaas werkt de SD9 niet in combinatie met de standaar iPhoto (versie 2 van panther)
    Wel heb ik op het internet pagina’s (ook van Apple) gevonden waarin in deze cammera wel in het lijstje met ondersteunde toestelen staat. Nu vroeg ik me af of er iemand is die ook deze camera heeft en deze succesvol heeft kunnen laten werken met iPhoto.

Bijdrager
    Panthertje

Met het progje fotolader (zit standaard op je mac) al geprobeerd ?

Bijdrager
    ron can

Bij zo’n mooie camera hoort ook een mooi fotosorteer programma.
    Kijk eens voor iview media, werkt heel wat mooier dan iphoto.
    Voor importeren gebruik je inderdaad beter Image Capture.

Bijdrager
    ywar2

Bedankt voor jullie reactie. Maar helaas voldoet fotolader van Apple niet. Vermoedelijk omdat de photo’s in RAW formaat op camra staan.
    Op het internet heb ik op sommige plekken gezien dat iPhoto werkt in combinatie met SD9. Het grote voordeel is dat ik dan snel een webpagina kan maken. Nu moet ik elke foto eerst van RAW naar tiff of jpeg formaat omzetten.

Moderator
    unSOUND

Het makkelijkste is dan om de handeling van “openen > opslaan als” te automatiseren via Photoshop…

Bijdrager
    Deskman

Je kunt je camera ongetwijfeld ook instellen om in JPG (hoge kwaliteit) op te slaan. Als je toch geen gebruik maakt van de RAW-mogelijkheden en dus met de hand alle aanpassingen aan de files wilt doen. Over het algemeen is de camera heel goed in staat om kleurcorrectie en witbalans zelf te regelen. Dat levert ook kleinere files op je kaart op en een snellere downloadtijd van je beelden.
    iView media Pro heeft ook mijn voorkeur als het om sorteren en catalogiseren van beeld gaat. Pro ndersteunt bovendien ook nog eens RAW als je dat dan toch graag wil (voor een lastige klus bijv.)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.