7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PdeW

Sierra update IMAC van slag

Hoi,

Ik heb, na een aantal meldingen genegeerd te hebben, uiteindelijk nietsvermoedend mijn IMAC naar Sierra ge-upgrade.
    Achteraf heb ik gekeken of mijn MAC dit kan dragen….het is een late 2009 dus dat zou moeten kunnen…
    Allerlei moeilijkheden, geen geluid, Google traag en van slag en om de haverklap deze melding (ingekort):
    Process: universalaccessd [3945]
    Path: /usr/sbin/universalaccessd
    Identifier: universalaccessd
    Version: 7.0 (360.2)
    Code Type: X86-64 (Native)
    Parent Process: ??? [1]
    Responsible: universalaccessd [3945]

Nu zou ik wel een downgrade willen naar Yosemite als dat nodig is.
    Echter moet ik dan Time machine gebruiken. Die kan ik niet laten uitvoeren omdat mijn externe schijf leeg moet vanwege conflicterende bestandsindeling. Een Yosemite download is nergens te vinden….

Wat kan ik doen??
    Back up niet gemaakt vanwege genoemde conflict…

Groet,
    Patrick

Moderator
    Night

Heb je de laatste combo update van Sierra al eens opnieuw geïnstalleerd?
    Heb je via Recovery Mode al eens Sierra over je oude systeem heen geïnstalleerd (met behoud van data)?

En dan nog dit: Zorg als je gaat updaten altijd voor een goede, recente backup (TM of – nog liever – een bootable clone). Dan kun je bij problemen altijd direct terug.

Bijdrager
    PdeW

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik ben een nono dus heb even tijd nodig om je tips uit te voeren.

Laat het weten of en welk effect het heeft.

Groet!

Bijdrager
    PdeW

Nog wel een vraag…
    Via Timemachine geen recente backups omdat ik die niet kwijt kan… Wat is een bootable clone… dan opteer ik daarvoor

Er komen alleen maar vragen bij… excuus

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een bootable clone is een opstartbare harde schijf(partitie) van een MacOS besturingssysteem. In het geval van een iMac heb je daarvoor een externe harde schijf nodig. Je maakt dat het best met Carbon Copy Cloner zoals hierboven is aangegeven. Heel handig. Maar je moet dat wel doen vooraleer je een systeem upgrade. Als dan blijkt dat het hogere systeem niet deugt kan je het oudere terugkopiëren, inclusief de recovery partitie.
    Is het Sierra of High Sierra dat je nu hebt geïnstalleerd?

Moderator
    Night

Voor wat de rest betreft, dat staat hier allemaal uitgelegd:

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.