14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

NAS Mac en Windows

Hoe zorg ik er voor dat mijn Nas vanaf Mac en Windows is te gebruiken. Zal dat goed gaan?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar geleden door  Alison.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar geleden door  Alison.

Bijdrager
    langbeest

Nog niet zo heel best.
    Heb opzich geen probleem om de NAS te benaderen maar hij logt standaard in als gast dus moet je handmatig inloggen als admin om dingen op de NAS te doen.
    Heb de oplossing nog niet gevonden.

Bijdrager
    guus

ik heb een versie Sierra klaar staan en helemaal ingericht op een aparte partitie, maar ik ga enkel om het NAS probleem nog niet over.

Bijdrager
    Arjan110

Hier geen probleem met mijn NAS en Sierra.

Als je opstart en in finder je nas kiest dan komt het inlogscherm standaard op met mijn gebruiker en moet ik alleen op “Verbind” drukken.

Uiteraard wil je die tussenstap niet, maar het is maar 1 klik. Dus ik zou niet vanwege NAs-problemen wachten met Sierra

Bijdrager
    Erik-Jan

Zelf heb ik een DS115j van Synology, ik ondervind geen problemen met openen in Finder. Wel merk ik dat als ik op het icoontje van de NAS druk, dat hij niet vanzelf inlogt. Als ik dan vervolgens op verbind druk, geeft hij de naam en wachtwoord weer, dan op verbind drukken. En ik ben ingelogd.

Bijdrager
    guus

@arjan110:
    hoe gaat het backuppen dan? of het werken op de nas? blijft hij de hele tijd ingelogd? ook na de slaapstand?

Bijdrager
    Arjan110

Guus: Ik maak geen gebruik van backuppen naar mijn NAS.

Werken op de NAS gaat net zoals bij El Capitan. Daar was ik de verbinding met de server ook wel eens kwijt

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Mijn backups met Carbon Copy en Sync Folders Pro van de iMac naar de NAS gaan gewoon goed in Sierra (ook als ik via de Finder nog geen verbinding heb gemaakt). Als ik vanuit de Finder de NAS wil benaderen moet ik net als de andere gebruikers hier op ‘Verbind’ klikken. De eenmaal gemaakte connectie blijft bij mij, ook na slaapstand, intact.

Bijdrager
    guus

dat klinkt goed Toine,
    hoe is het met de Time Machine back up’s?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik gebruik Time machine niet dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

GEEN enkel probleem met de Synology en Sierra!!!

ook nooit gehad…

Bijdrager
    lord anubis

@Toine,

wat zie je dan als inlog naam? De gebruikers naam van je NAS die je eerder ingegeven hebt of je gebruikers naam? Springt deze terug naar je mac gebruikers naam of blijft deze staan op wat jede eerste keer ingaf?

Ik heb b.v op verschillende mac’s verschillende gebruikers naam dan de gebruiker naam op de NASsen.

Bijdrager
    langbeest

Backup maken op NAS met TM gaat vlekkeloos.
    Helaas alleen via finder de NAS benaderen na sluimerstand.
    Moet dan van gast naar Admin schakelen.

Bijdrager
    iMachia

Ik houd problemen met het inloggen op mijn Synology NAS sinds de upgrade naar Sierra. Alleen met cmd-K en dan handmatig inloggen is die NAS nog benaderbaar, terwijl deze eerder standaard in de finder stond.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.