13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

sidecar en airplay

Ik probeer met Catalina mijn iPad te verbinden met mijn iMac. Maar ik kan nergens sidecar vinden en ook airplay zie ik niet. Voor de rest heb ik alles gedaan wat ik op internet kan vinden. iMac met Catalina, iPad met iOS 13, enzovoort

Bijdrager
    Paul26

Voldoen beide machines aan de systeemeisen? Niet alle apparaten werken zomaar. Je iPad moet bijvoorbeeld Apple Pencil support hebben.

PSA: Sidecar in macOS Catalina is not compatible with some older Macs and iPads

Bijdrager
    Laurensblom

ja ik heb een 5de generatie dus dat werkt niet. Stom van apple om dat er niet even bij te zetten (ik had bijna een pencil besteld). En dat airplay werkt waarschijnlijk ook niet op een oudere iMac (uit 2015) want dat kan ik ook nergens vinden. Apple wordt steeds gebruikersonvriendelijker (ik werk er sinds 1994 mee, hé jubileum, 25 jaar :-)). Dank voor je reactie.

Bijdrager
    Balsjer

Op deze website van Apple zie je de systeemvereisten voor AirPlay en AirPlay 2, dus jou iMac uit 2015 zou daar prima voor geschikt moeten zijn.

Bijdrager
    Maarten2015

Die eis dat je iPad voor een pencil geschikt zou moeten zijn.. Ik kom dat nergens tegen. Ik heb dezelfde iPad als jij; iPad (5e generatie) en die kom in allerlei lijstjes tegen als geschikt voor Sidecar. Maar.. mij lukt het ook niet.  Zie mijn topic na jou.

Bijdrager
    Laurensblom

<p class=”cite”>Balsjer op 8 oktober 2019 om 16:10</p>
    Op deze website van Apple zie je de systeemvereisten voor AirPlay en AirPlay 2, dus jou iMac uit 2015 zou daar prima voor geschikt moeten zijn.

maar waar zit airplay dan, kan het nergens vinden?

Bijdrager
    Laurensblom

<p class=”cite”>Maarten2015 op 8 oktober 2019 om 16:32</p>
    Die eis dat je iPad voor een pencil geschikt zou moeten zijn.. Ik kom dat nergens tegen. Ik heb dezelfde iPad als jij; iPad (5e generatie) en die kom in allerlei lijstjes tegen als geschikt voor Sidecar. Maar.. mij lukt het ook niet.  Zie mijn topic na jou.

Ik zie sidecar ook niet in de systeemvoorkeuren staan.

Bijdrager
    Balsjer

@Laurensblom, om airplay te gebruiken, lees de informatie op deze website iCulture.nl eens goed door. Voor gebruik van Sidecar raadpleeg je deze  webpagina op iCulture.nl.

Bijdrager
    Laurensblom

Het lukt me niet iets te vinden. Geen airplay en geen sidecar. Misschien heeft het te maken met de installatie van Catalina. Het is ook niet urgent, dus ik wacht het wel af. Dank voor de reacties.

Bijdrager
    Maarten2015

Ik kan Sidecar wel vinden in Systeemvoorkeuren en ook Airplay in de balk boven scherm. Maar niks werkt ! ALS IK OP AIRPLAY KLIK gaat ie zoeken naar tv en daarna staat er “uit”.en in Beeldschermvoorkeuren kan ik Airplay niet activeren. En Sidecar zegt: geen apparaten.

Bijdrager
    Maarten2015

Krijg een Windows-gevoel.

Bijdrager
    Maarten2015

<p class=”cite”>Laurensblom op 8 oktober 2019 om 15:28</p>
    ja ik heb een 5de generatie dus dat werkt niet. Stom van apple om dat er niet even bij te zetten (ik had bijna een pencil besteld). En dat airplay werkt waarschijnlijk ook niet op een oudere iMac (uit 2015) want dat kan ik ook nergens vinden. Apple wordt steeds gebruikersonvriendelijker (ik werk er sinds 1994 mee, hé jubileum, 25 jaar :-)). Dank voor je reactie.

Het is duidelijk. Mijn iPad iPad (5th generation) doet in tegenstelling tot eerdere berichten niet mee voor Sidecar.

Citaat 9to5 Mac:

Apple has released macOS Catalina today with several new features, including Sidecar. Using a Mac with the latest operating system and an iPad with iPadOS 13, it’s now possible to turn the iPad into a second, fully interactive display. To interact with the Mac system through the iPad, however, users needs an Apple Pencil. And that has limited the functionality of the Sidecar feature for some iPad models.

Apple has decided to restrict Sidecar only to iPads with Apple Pencil support. Even if you’re running iPadOS 13, you won’t be able to use your tablet as a second display if you have an older iPad that doesn’t work with Apple Pencil. These are the models that will not have Sidecar, even with the latest update:

iPad Air 2
    iPad mini 4
    <b>iPad (5th generation)</b>
    That being said, here’s all the iPad models that can be used with Sidecar running iPadOS 13 and later:

iPad (6th generation)
    iPad (7th generation)
    iPad mini 5
    iPad Air (3rd generation)
    iPad Pro (all generations)
    With these models above, even if you don’t have an Apple Pencil, you can use Sidecar without touch interaction. It’s also important to note that with macOS Catalina, the following Macs are required to use Sidecar:

iMac 27″ (Late 2015) or newer
    MacBook Pro (2016) or newer
    Mac Mini (2018)
    Mac Pro (2019)
    MacBook Air (2018) or newer
    MacBook (Early 2016) or newer
    iMac Pro (2017) or newer
    You can learn more about Sidecar on Apple’s website.

Helaas dus.

Bijdrager
    KarelWillem
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.