8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    petermac

Shoutcast for Mac

De laatste tijd hoor ik veel dingen over shoutcast. Dit zou geintegreerd zijn in winamp, en het is iets voor filmpjes mee te kijken via stream geloof ik.
    Meer weet ik er ook niet van, maar ik wil er wel meer van weten.
    Is er ook zo iets voor de mac?
    Peter

Inactief
    Anoniem

Volgens mij is Shoutcast alleen voor streaming audio.:wink:

Als je streaming video wilt kijken kun je bijvoorbeeld de Democracy Player even downen.

http://www.getdemocracy.com/

Bijdrager
    petermac

ja die heb ik al even hoor, democracy, maar dat is precies toch nog iets anders. En ik ben vrij zeker dat shoutcast ook filmpjes inhoudt, want een maat van mij heeft daar family guy afleveringen mee gekeken:)

Bijdrager
    Ce

Shoutcast is met een standaard Mac installatie ook te gebruiken….zoals gezegd….voor AUDIO bestanden.

dit is de eerste tekstregel op hun site:

SHOUTcast is Nullsoft’s Free Winamp-based distributed streaming audio system. Thousands of broadcasters around the world are waiting for you to tune in and listen

Voor diegene die er niet bekend mee zijn: Ga naar de site van shoutcast, zoek een genre uit (rechts op de pagina) en klik op een van de “tune in” knoppen…links op het scherm. Er zal zich dan een venster van iTunes openen en als je dan ook nog speakers hebt aangesloten :wink: hoor je vervolgens de muziek. Als je vervolgens het venster van iTunes kleiner maakt kun je wat makkelijker over de shoutcast pagina navigeren.

Bijdrager
    Donnie Darko
    Bijdrager
    petermac

owkeej, duidelijk, bedankt.
    de app die ik hier nu voor gebruik is iShout

bedankt

Bijdrager
    ottovds

hoelang zou het duren voor ik VRT of NOS kan zien op mij mac via streaming?

Bijdrager
    petermac

Shoutcast
    Voor de winamp gebruikers onder ons. Velen zullen het al kennen, velen dan weer niet: Shoutcast.

Tegenwoordig uitgebreider dan ooit. Je kan via winamp nu ook series kijken zoals the office etc. die door andere winamp gebruikers of servers gecast worden. Bovendien kan je er ook een ongelooflijke bron aan concerten enz.. terugvinden. Een dikke winner als je het mij vraagt. Zo is de singin fish functie een geweldige optie om concerten of optredens van heel wat bands terug te vinden.

http://www.politika.be/forum/showthread.php?t=1751

Hier had ik er iets van gelezen.

Dus, zoiets for mac, bestaat het?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.