10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MarvinE

Shortcut van Downloads-folder naar desktop?

Klein, kort vraagje: hoe maak je een shortcut van je downloads-folder naar je desktop?
    Ik zoek d’r al een tijdje naar maar heb ’t antwoord niet kunnen vinden, ook niet via de searchbar in community, dus hoop ik hier het antwoord te vinden:D

bvd

Bijdrager
    Dagaloni

volgens mij niet. Maar je kunt wel een takenreeks maken met Automator;)

Bijdrager
    iJoost

Appeltje-D als je een bestand probeert te openen (middels het standaard dialoog-venstertje)?

Bijdrager
    mekker

• een alias (selecteer folder en dan appeltje L)
    • douwnload folder in je dock slepen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”MarvinE”

Klein, kort vraagje: hoe maak je een shortcut van je downloads-folder naar je desktop?

Dat heet een alias, en zo’n ding maak je door de Finder te openen, naar je thuismap te gaan (als het goed is sta je daar gelijk in), de toetsen [option] en [command] in te drukken, en met die toetsen ingedrukt de map Downloads naar je bureaublad te slepen. Laat daar de map en dan pas de toetsen los. Klaar is MarvinE.

Bijdrager
    Oppie

Misschien begrijp ik je niet goed, maar hij staat toch standaard in de Dock?
    En anders maak je een alias van ‘m aan en die zet je op je desktop.

Bijdrager
    Doney

Shortcuts bestaan niet in Mac;) Aliases wel:

In downloads naar bureaublad:
    Ga naar je home map (je naam) -> op het Bureaublad mapje rechtsklikken -> Maak alias -> Sleep deze alias in Downloads

Op bureaublad naar downloads:
    Ga naar je home map (je naam) -> op het Downloads mapje rechtsklikken -> Maak alias -> Sleep deze alias in Bureaublad

Bijdrager
    R-Flow

Bijdrager
    MarvinE
    ”Doney”

Shortcuts bestaan niet in Mac;) Aliases wel:

In downloads naar bureaublad:
    Ga naar je home map (je naam) -> op het Bureaublad mapje rechtsklikken -> Maak alias -> Sleep deze alias in Downloads

Op bureaublad naar downloads:
    Ga naar je home map (je naam) -> op het Downloads mapje rechtsklikken -> Maak alias -> Sleep deze alias in Bureaublad

Danku, ik heb het voor elkaar :). Weer er wat bijgeleerd vandaag:D

Bijdrager
    Dagaloni

Aah ik dacht je bestanden van de downloadmap naar het bureaublad..;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.