6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Shortcut Tekenstijl indesign cs3

Beste mensen,

Ik heb een tekenstijl gemaakt in adobe indesign cs3, als ik daar vervolgens een shortcut aan wil toekennen dan krijg ik alleen de mogelijkheid om mijn option toets te gebruiken met alleen cijfer 8.

Als ik bijv. apple of function toets wil gebruiken dan pakt hij hem niet, en ik kan met option toets alleen de cijfers 8 en 9 gebruiken. Als ik andere tekens wil gebruiken voor mijn shortcut dan weigert indesign dat.

Is iemand bekend met dit probleem of doe ik mischien wat verkeerd?

(toetsenbord staat op numlock)

( ik kom er trouwens ook net achter dat waneer ik een stuk tekst selecteer en de shortcut gebruik wat in dit geval opttion+7 is, dan krijg ik inplaats van de opmaak een leesteken: ΒΆ)

Hoe kan dit ?

Bijdrager
    mooirood

Waarschijnlijk worden bepaalde toetscombinaties overruled door de Finder. Dwz dat de specifieke shortcut die jij in gedachte had al door het systeem gebruikt wordt. In Systeemvoorkeuren > toetsenbord en muis > toetscombinaties kun je e.e.a aan of uit zetten.

Bijdrager
    mac-addict

Maar indesign gaf mij wel de optie om de alt option 7 te gebruiken dus ik neem aan dat die niet wordt gebruikt.
    Dus dat vind ik dan tog raar dat ik een lees teken krijg inplaats van de style.

Bijdrager
    MouseMighty

Het zal een combinatie zijn tussen shortcuts die in je systeem worden gebruikt en/of shortcuts van InDesign zelf. Dan moet je op zoektocht. je moet de nieuwe shorcuts die je gebruikt wel opslaan in een set maar volgens mij staat dit ook allemaal in de help/handleiding. Zoek als je toch bezig bent ook even naar je speliingscontrole in je browser :wink:

Bijdrager
    mac-addict

Handleiding heb ik ook gelezen maar ik kwam er niet uit met de handleiding want ik heb alles gedaan wat er stond.

Dus ik dacht ik post hier mijn probleem even :lol:

Thnx voor je hulp :wink:

Bijdrager
    Miriam

Waar kan ik de indesign shortcuts vinden ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.