5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Halt

Shortcut om bovenste of onderste mail te selecteren

Wie o wie weet of er een toetscombinatie bestaat waarmee je in één keer naar boven gaat in een lijst zoals in je email.

Heel vaak sta ik ergens honderden mailtjes lager en wil ik met het toetsenbord in een keer omhoog in de lijst naar het bovenste mailtje (bij mij is dat de nieuwste email). Behalve de list omhoog scrollen moet ook de selectie naar het bovenste item. Dit kan uiteraard met de pijl omhoog maar dat gaat regel voor regel. Ik zoek iets voor in één keer helemaal naar boven.

Ik kan nergens vinden of dat kan en zo ja hoe dat moet.

Ik zou u eeuwig dankbaar blijven voor de oplossing:-)

Tim

Bijdrager
    Yaris

Pressing the down arrow with no message selected causes the first message to be selected and Mail to scroll to the top in order to show it. Similarly, pressing the up arrow with no message selected causes the last message to be selected and Mail to scroll to the bottom.

Problem is, if a message is already selected, you have to Command-Click (⌘-Click) on it in order to deselect it. Since that requires using the mouse anyway, you might as well just drag the scroll thumb where you want it to be.

Bijdrager
    Halt

Thx, Yaris, het is het nog niet helemaal (tenzij er een toets combinatie is om een selectie ongedaan te maken) maar het is wel al beter dan scrollen als het om een grote afstand gaat.

Bijdrager
    MacBoot

CMD+klik op de geselecteerde mail en je hebt hem gedeselecteerd

Bijdrager
    Halt

Ja, dankzij Yaris gebruik ik nu inderdaad CMD-click voor de-select en dan arrow down om naar de top te gaan. (mijn email staat andersom gesorteerd). Het zou natuurlijk pas helemaal af zijn als je niet eerst de muis nodig had. Maar de oplossing van Yaris is al veel beter dan geen oplossing.

Ik kan (nog) geen toets combo vinden die een selectie ongedaan maakt zonder hulp van de muis.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.