24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Illusiv

Shirts laten bedrukken (groot formaat)

Beste lezer(s),

Het schijnt nogal lastig te zijn, dus vandaar dat ik het in dit forum vraag: Ik ben intensief op zoek naar drukkers die het volgende shirt kunnen bedrukken:

Het gaat om een witte v-hals shirt (merk Continental) met 2 grijstinten opdruk. Ik wil het liefst een kleine oplage van (voorlopig) 20 stuks laten bedrukken (zeefdruk) en heb vector bestanden van het ontwerp.

Is er of weet iemand een goede drukker die deze opdracht kan uitvoeren? Ik ben namelijk bezig met een nieuwe kleding label en opzoek naar een vaste goede drukker om mijn collectie te drukken, maar tot heden nog geen een gevonden.

Thanks!

Bijdrager
    Bas_H_Design
    Bijdrager
    Scrooge McDuck
    basje07 op 08 april 2011

klik

Dit is niet grappig..

Bijdrager
    Little Idiot

Als de print voorbij de voorzijde loopt, is het lastig.Je kan dan niet vlak drukken. Op alleen de voorzijde kan een beetje textieldrukker wel voor elkaar krijgen.
    [en goed weggemodereert :thumbsup:]

Bijdrager
    fozzy

Ik ben zelf DTP-er bij een zeefdrukkerij, maar zo groot als jij het ontwerp hebt is niet te drukken.
    We drukken heel veel kleding waaronder ook t-shirts
    De shirts worden om ‘platen’ gelegd op een machine en dan gezeefdrukt. Door de vorm van het shirt kan je niet ‘om de hoek’ drukken.
    Over stiknaden is helemaal geen zeefdruk mogelijk. Dus je zou custommade kleding moeten hebben, eerst stof bedrukken en dan de shirts in elkaar naaien. Wordt een duur projectje dan.

Maximaal haalbare in zeefdruk zal iets zijn van ca. 34x40cm

Bijdrager
    Illusiv

Bedankt voor de reacties! Even voor de duidelijkheid, de print hoeft enkel tot de naden te komen, dus niet helemaal rondom. Het gaat vooral om dat de print groot op het shirt komt te staan.

Bijdrager
    ibobi

En als de drukker 2 x de helft drukt?

Bijdrager
    fozzy

2x de helft? euh..snap ik niet helemaal, waarom zou je het in 2x doen als 1 drukgang (2 tot 6 kleuren) ook kan? Scheelt in de kosten he?

Groot op het shirt, wil dus zeggen maximaal mogelijk drukformaat?
    dan kom je dus op ca. 34x40cm.

Bijdrager
    Pivni Pes

Deze vraag krijgen wij ook regelmatig, maar zoals fozzy al schreef, gaat het gewoon niet.
    Er is maar een manier hiervoor, en dat is custom made, maar goed, dan praat je wel over aantallen.

Bijdrager
    ibobi

@fozzy: als je twee keer drie letters drukt, dan zou de plank waarom het T-shirt gespannen wordt weleens breed genoeg kunnen zijn (dus voor 3 letters).

Bijdrager
    Illusiv
    Pivni op 09 april 2011

Deze vraag krijgen wij ook regelmatig, maar zoals fozzy al schreef, gaat het gewoon niet.

Er is maar een manier hiervoor, en dat is custom made, maar goed, dan praat je wel over aantallen.

Gaat dit niet bij jullie of is er echt geen drukkerij die zo’n groot formaat aan kan? Ik heb gehoord dat je het in het buitenland kan doen, maar dan moet je honderden stuks tegelijk bestellen…

Bijdrager
    Pivni Pes

Het kan inderdaad in het buitenland, dat bedoelde ik met custom made.
    Als je een T-shirt van naad tot naad wil drukken, dan moet je hem opspannen, en dan komt er teveel spanning op, dus vervorming.
    2x op leggen is ook geen optie.
    Met alle respect, maar dit zal je pas goed begrijpen als je het druk proces hebt gezien.

Bijdrager
    Little Idiot

20 stuks is sowieso weinig voor zeefdruk: filmkosten,voorbereiding, zeef belichten, schoonmaken.
    Wordt niet goedkoop voor 20 shirtjes.

Bijdrager
    Pivni Pes

Toch komt ook 20 stuks vaak voor, sommige mensen kiezen daar bewust voor, omdat ze een transfer niet mooi vinden.
    Maar goedkoop is het inderdaad niet.

Bijdrager
    fozzy

We krijgen zelfs vragen voor nog minder dan 20 stuks.
    Het is maar net wat je ervoor over hebt of aan wilt verdienen

Bijdrager
    Illusiv
    Pivni op 09 april 2011

Toch komt ook 20 stuks vaak voor, sommige mensen kiezen daar bewust voor, omdat ze een transfer niet mooi vinden. Maar goedkoop is het inderdaad niet.

Thanks voor de informatie. Wat bedoel je precies met ‘transfer’?

fozzy op 10 april 2011

We krijgen zelfs vragen voor nog minder dan 20 stuks. Het is maar net wat je ervoor over hebt of aan wilt verdienen

Hoeveel kost het om 20 stuks te laten bedrukken?

Bijdrager
    fozzy

Transferdruk is vooral van toepassing in de textielsector. Deze heeft tot doel kleuren door middel van zeefdruk onrechtstreeks op een stof aan te brengen. Deze techniek wordt vooral gebruikt bij sportkleding om reclameopdrukken aan te brengen. Dit is met name het geval bij kleding uit de wielersport, voetbal, basketbal, atletiek en motorsport. Ook in de hedendaagse mode is dit procedé meer en meer in gebruik.
    [bewerken] Procedure

Door middel van pigment transferinkt worden in spiegelbeeld in zeefdruk de nodige kleuren aangebracht op een vel papier. Deze vellen worden dan op een polyesterstof gelegd en worden samen, onder druk (ongeveer 4 bar) en 220 graden, gedurende een tijd van 45 seconden samen gebakken. Door de warmte komt de inkt los van het papier en zet zich vast op de stof. Deze zal na wassen niets van haar kleurechtheid verliezen. Zo worden bijvoorbeeld de rug, voorkant en mouwen bedrukt en dan samen geconfectioneerd tot één geheel.

Bron (Wikipedia).

Kwaliteit van de transfer is de laatste jaren behoorlijk omhooggeschoten, er zijn bedrijven die ze aanleveren als compleet produkt, Er zijn ook bedrijven waar je transferpapier kunt kopen en zelf fabriceren, maar kostentechnisch gezien en kwalitatief vindt ik dat niet bijzonder.
    Wij laten ze produceren bij een bedrijf in Volendam en die leveren prima werk aan ons.

Bijdrager
    Illusiv
    fozzy op 11 april 2011

Kwaliteit van de transfer is de laatste jaren behoorlijk omhooggeschoten, er zijn bedrijven die ze aanleveren als compleet produkt, Er zijn ook bedrijven waar je transferpapier kunt kopen en zelf fabriceren, maar kostentechnisch gezien en kwalitatief vindt ik dat niet bijzonder.

Wij laten ze produceren bij een bedrijf in Volendam en die leveren prima werk aan ons.

Thanks Fozzy! Zou dit shirt prima met Transfer gedrukt kunnen worden (in principe 1 kleur toch)? Zoja, hoeveel gaat dit kosten per 20 shirts?

Bijdrager
    fozzy

Al ik het zo bekijk dit ontwerp, is het 2 kleuren toch? 2 grijstinten?
    Geeft mijns inziens mooiere kwaliteit tov rasterprints. Zeker omdat het zulke grote oppervlaktes betreft.

Als je zelf geen transferpers hebt staan, zou je bij jou in de buurt kunnen rondkijken natuurlijk naar een drukker die het voor je kan regelen. MBT de prijs heb ik zo geen idee, maar denk toch zeker wel tussen de €7,– tot €10,– per stuk.

Bijdrager
    Illusiv
    fozzy op 11 april 2011

Al ik het zo bekijk dit ontwerp, is het 2 kleuren toch? 2 grijstinten?

Geeft mijns inziens mooiere kwaliteit tov rasterprints. Zeker omdat het zulke grote oppervlaktes betreft.

Als je zelf geen transferpers hebt staan, zou je bij jou in de buurt kunnen rondkijken natuurlijk naar een drukker die het voor je kan regelen. MBT de prijs heb ik zo geen idee, maar denk toch zeker wel tussen de €7,– tot €10,– per stuk.

Ja klopt 2 grijstinten, dacht dat dat als 1 kleur (zwart) werd gezien. Zelf heb ik geen transferpers inderdaad, dus ik ga even verder zoeken. Bedankt voor de informatie (en je tijd)!

Bijdrager
    marthijnhendriks

Ik heb iets dergelijks op deze site laten maken: http://www.shirtbird.be

Bijdrager
    stavos

Bijdrager
    trabant

Printen die met birdshit?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is gewoon Spreadshirt met een ander jasje er om.:-D

Dus:
    – Open een eigen Spreadshirt-shop
    – Pas het ontwerp iets aan (centimetertje smaller)
    – En printen maar

Inclusief v-hals t-shirt kost een bedrukking over de complete voorzijde zo’n 13 euro.

http://www.spreadshirt.nl

Ik heb er ook één. Leuk werk hoor.:wink:

http://drumcorpsinprogress.nl/2011/Shop.html

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.