11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JBG

‘shine’ effect in after effects

Weet iemand hoe ik in after effects het effect kan krijgen dat er achter letters/beeld die in beeld staan een soort van zon schijnt. En deze dan van links naar rechts (of rechts naar links) beweegt? Beetje lastig uitleggen, maar het effect komt best vaak voor. Je hebt zoiets bij de dolby digital ‘trailer’ die je te zien krijgt voor enkele films..

Moderator
    Mac Daddy

Ja, dat kan met de Shine plug-in van Trapcode. Kijk ook eens naar hun andere plug-ins. Die zijn ook heel leuk.

Bijdrager
    JBG

Moderator
    Mac Daddy

Jaja, vooral hun particle plug-in. Die is zo uitgebreid dat ze er zelfs een aparte helpfunctie hebben toegevoegd. Ik heb mij daar nog niet in verdiept, maar die is wel erg cool.
    En de Lux plug-in is heel erg functioneel.

Ik vraag mij af of Adobe deze plug-ins ooit standaard zal toevoegen aan hun effecten. Dan zullen zij Trapcode eerst moeten kopen, maar dit zijn toch wel erg handige plug-ins.

Bijdrager
    MacBlade

Gaan die plugins ook in FCP werken?

Moderator
    Mac Daddy

Nee, helaas niet. Dan zou je ook eerder naar Motion moeten zoeken. Premiere en FCP zijn edit programma’s. After Effects en Motion zijn programma’s voor motion graphics en compositing.

Hier staat dat ze ook in nog wat ander programma’s werken, maar wel met beperkingen of gebreken. Ze zijn ontwikkeld voor After Effects. Er zijn vast ook wel plug-ins voor FCP of Motion, maar ik weet niet waar je die kan vinden.

Bijdrager
    MacBlade

Fcp ondersteunt wel een aantal filters/efecten van AE.
    Het was het proberen waard…

Moderator
    Mac Daddy

Okee, dat wist ik niet. Misschien zou je het toch kunnen proberen? Er staat niet op die pagina dat het niet in FCP werkt. Via een andere site kun je Trapcode Shine voor Avid downloaden. Dat is ook een edit programma, dus misschien werkt het ook wel met FCP.

Bijdrager
    MacBlade

OK dank

Ik ga toch maar eens zoeken.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb hier al een Shine plugin gevonden voor FCP via Google.

Bijdrager
    MacBlade

Mac Daddy,
    dank voor het meedenken en zoeken!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.