9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    costyboy1983

SHIFT paar keer indrukken

Hallo,

Ik heb eens een opmerking over de mac shift key.

Al sinds mijn eerste mac mini 2010 merk ik dat je altijd de shoft key enkele keren moet indrukken eer het groene ledje werkt. Soms is het direct maar meestal niet. Dit heb ik nu ook bij mijn macbook 2012 en imac 2014. Mijn vriend heeft dit ook.

Dus wel degelijk een “bug” die misschien al eerder werd besproken? Ofwel pas ik de juiste zoekactie niet toe ofwel kent niemand dit probleem??

Bijdrager
    KarelWillem

Dat was me ook al eens opgevallen, dat die niet direct reageerde.

Ik had eerder het vermoeden dat het aan de hardware lag.
    De toets is breed, dus de plek van indrukken kan dan ook bepalend zijn.

Het is overigens niet de Shift, maar Shift-Lock toets.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij doen ze dit bewust om te voorkomen dat je te eenvoudig deze toets activeert. Je gebruikt die toets niet zo heel vaak.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij is het inderdaad een beveiliging. Op PowePC-Macs was de shift toets wel iets sneller. Sinds Intel moet je hem even ingedrukt houden.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, gaat het nu om de ‘Shift’ toets of de ‘Caps lock’?

Bijdrager
    SvS

Caps lock.

En het was mij niet opgevallen. Waarschijnlijk omdat ik het nooit gebruik lol. Iets langer dan 1 klik ingedrukt houden, helpt ook wel, blijkt nu.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Waffle op 06 januari 2016

Op PowePC-Macs was de shift toets wel iets sneller. Sinds Intel moet je hem even ingedrukt houden.

Als ik het goed heb is dit in een bepaalde versie van OS X geïntroduceerd, niet met de Intel-processor; uit m’n hoofd zou ik gokken op 10.7 or 10.8, maar zeker weten doe ik dat niet meer. Het is inderdaad een beveiliging: je moet de Caps Lock-toets langer indrukken dan andere om hem „aan” te zetten, maar een korte druk erop is voldoende om hem weer „uit” te laten gaan — probeer maar.

Bijdrager
    Shmoo

Nu we weten dat deze knop niet werkt zoals elke andere knop kun je voortaan ook proberen om met je tong deze knop te activeren – dan train je de tongspier een beetje.

Moderator
    Poezenbeest

Het is inderdaad een beveiliging tegen onbedoeld indrukken. Je moet echt ‘duidelijk’ drukken, niet snel, zoals een andere toets.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.