6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    leroi3

Shift + Alt (Option) Combinatie werkt niet meer?

Goedemiddag!

Heb een enorme struggle met mijn toetsenbord. Alles werkt naar behoren behalve de combinatie Shift + Alt (Option). De knoppen werken wel los van elkaar maar zodra ik de combinatie indruk verdwijnt de functie van beiden.

Ben ontwerper en gebruik de combi continu met het uitlijnen, kopiëren en verslepen van van alles!
    Hoor graag of iemand een uitkomst heeft?

Best regards,
    Leroy

Bijdrager
    Blieper

Hier werkt het gewoon, ik zou eens een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of het daar ook niet werkt. Zo wel dan ligt het aan je instellingen op je gebruikelijke account…

Bijdrager
    koen

Om welk toetsenbord gaat het hier? Misschien wat eten of drinken geknoeid? Werkt de Option aan de rechterkant van de spatiebalk nog wel?

Moderator
    Night

Indien de toetsen afzonderlijk van elkaar gewoon werken, heb je dan al eens diverse van de standaard troubleshoot stappen ondernomen?

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

Bijdrager
    macmaus

Toevallig vandaag hetzelfde probleem bij een collega geconstateerd en uiteindelijk opgelost. Kan liggen aan een plugin/driver voor USB randapparatuur. In ons geval lag het aan de driver van een Wacom tablet. De laatste driver was geïnstalleerd, die gaf conflicten (met name met Photoshop) in combinatie met de geïnstalleerde OS.

Je kunt het testen door de Wacom tablet (en alle andere USB randapparatuur) los te koppelen, en alleen toetsenbord en (liefst bedrade) muis te gebruiken. Als dat wel werkt, ligt het dus aan de driver van één van de aangesloten USB peripherals. In ins geval dus van de Wacom tablet: noteer de driver-versie van de huidige Wacom software. Dan de muis eraan hangen, tablet los, alle Wacom- en tablet software verwijderen, evenals alle voorkeuren/prefs. Dan vorige versie van driver downloaden van Wacom-website en installeren. Herstarten en kijken of het werkt.

Wacom tablets staan erom bekend vrij kieskeurig te zijn wat betreft combinatie OS- en driver-versie, niet altijd werkt de laatste/nieuwste versie. Helaas een kwestie van trial and error. Let erop dat je de oude prefs wel eerst verwijdert en herstart na elke installatie, dit kan anders in de achtergrond conflicten opleveren.

Bijdrager
    leroi3

Thanks Macmaus!

Dit zou zomaar eens kunnen gaan werken, had namelijk al ergens het gevoel dat het is gebeurt sinds de update van mijn Wacom driver.
    Maar kon het mij haast niet voorstellen, aangezien het je product moet verbeteren;)

Ik hou je op de hoogte!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.