16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Leo

Sherlock

Waarom kunde met Sherlock in Mac Os X 10.2 niet meer mapkes, programma’s en zo zoeken :|. Is er een oplossing zoja waar.

Bijdrager
    dennis

Sherlock is slechtste programma van Jaguar, de zoekfunctie gaat nu veel simpeler door in Jaguar zelf op Apple’tje F te drukken.
    Krijg je vanzelf een zoekvenster.
    Dit gaat stukken sneller dan sherlock.
    Hierdoor is sherlock (naar mijn mening) een nutteloos programma geworden. Als je toch iets wil opzoeken op internet gebruik dan de zoekmachine die standaart in Safari zit!!

Dennis

Moderator
    Lucas Raggers

Klopt helemaal. Sherlock is ook niet gemaakt om ‘mapkes’ enzo op te zoeken. Wie gebruikt Sherlock net als ik nooit? Echt nooit?

(Heb wel het 10x betere en multifunctionelere en snellere Watson overigens)

Bijdrager
    Leo

Aja tis wel handig dat Sherlock niet moet opgestart worden.:lol:

ik gebruik het soms voor mijn vertalingsoefeningen frans :innocent: niet dat alles kan vertaald worden maja

Bijdrager
    MacAttack

ik gebruik sherlock wel regelmatig, je hebt natuurlijk wel andere kanalen nodig dan de standaard, kijk maar op versiontracker bij sherlock.
    Maar het is idd niet het beste programma om wereldwijd uit te brengen. De Gouden Gids en dergelijke zijn wel een must voor zo’n programma

Bijdrager
    Jor1

Ik probeerde één keer te vergeefs te kijken of het vliegtuig van een vriend reeds was geland.

Het duurt (bij mij) eindeloos om sherlock op te starten

De vertalingen laten vaak te wensen over

het woordenboek is alleen in het engels beschikbaar

zoek een een plaatje, en je krijgt er misschien DRIE
    Zoek hetzelfde plaatje bij altavista, google, of zelfs Ilse, en je krijgt honderden resultaten.

nee, sherlock is (nog) een écht onbruikbaar programma.
    (ik gebruik hem dus nooit!)

Bijdrager
    sabine

ik vond sherlock perfect maar is nu knudde

ik vond het zoeken naar bijv. verborgen/onzichtbare bestanden helemaal prettig. maar daar heb ik nu filebuddy op gevonden maar ik ben nog niet helemaal happy met appeltje-F.

maar ja ik kan niet alles hebben he

Bijdrager
    dennis

Sabine, Appeltje F kan ook verborgen bestanden opzoeken!
    Rechtonder staat Voeg zoekcriteria aan…
    Klik erop en druk op zichtbaarheid, kan je kiezen wat je wilt!

Dennis

Bijdrager
    sabine

dank dank dank dank dank

ik heb weer eens niet goed gekeken…..

he fijn

Bijdrager
    andrez

Sherlock gebruik ik zeker regelmatig omdat, hoewel beperkt, vertaling bijvoorbeeld nog wel eens van pas kan komen.
    Voor het overige raad ik de tip van MacAttack aan, dus uitbreiden naar eigen smaak en behoefte. Zo heb ik het weather channel toegevoegd, met een 10 daags weer vooruitzicht voor o.a. Amsterdam, the Netherlands.

Bijdrager
    Beathoven
    ”dennis”

Sherlock is slechtste programma van Jaguar, de zoekfunctie gaat nu veel simpeler door in Jaguar zelf op Apple’tje F te drukken.
    Krijg je vanzelf een zoekvenster.
    Dit gaat stukken sneller dan sherlock.
    Hierdoor is sherlock (naar mijn mening) een nutteloos programma geworden. Als je toch iets wil opzoeken op internet gebruik dan de zoekmachine die standaart in Safari zit!!

Dennis

Het is in Jaguar nu weer net zo als vroeger in Mac OS 7 en 8, gewoon een simpele maar snelle zoekfunctie. Less is more gaat hier wel op!

Bijdrager
    dennis

Sherlock is verslagen door Apple zelf met de finder!
    Sherlock is het enige programma van Apple wat ik echt nooit meer gebruik!

Dennis

Bijdrager
    nankovic

Had Sherlock ook al gewist uit m’n geheugen, maar net weer wat filmtrailers gezien van bioscopen in New York. best geinig eigenlijk

Bijdrager
    Kraid

Ik ben net eens aan de gang gegaan met sherlock en ik vind het eigenlijk best handig.
    Tenminste als je wat leuke channels add zoals mapquest. http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=17859&kind=1&db=mac
    Je tikt een plaatsnaam of zelfs straatnaam in van waar in de wereld dan ook en je krijgt een kaart te zien waar je op kan inzoomen en zo.
    Hier staan nog een aantal handige channels

http://sherlock3.homeunix.com/cgi-bin/channels.pl

Maar wat ik eigenlijk zoek zijn channels van imdb.com en googleimages.
    Weet iemand of ze uberh wel bestaan.

En is een macosx-channel geen goed idee Adriaan

Bijdrager
    Fredje

Sherlock gebruik ik wel eens voor een woordje te vertalen. Vind ik best wel handig.

Bijdrager
    MacAttack

voor degenen die hun sherlock willen uitbreiden sherlock channels

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.