8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefimke

Shares mounten zonder Finder windows by login?

Ik heb in m’n login-lijstje enkele network-shares toegevoegd. Als ik nu reboot worden ondanks dat ik “hide” heb aangevinkt toch de Finder windows voor deze shares full-screen geopend. Ik had gehoopt dat ik helemaal geen finder zou zien, of anders op z’n minst geminimized.

Zijn er andere manieren wellicht om shares te mounten zonder Finder windows te krijgen?

Al Googlend kwam ik meerdere van dit soort vragen tegen maar nog geen goede oplossing… hier iemand wellicht?

Bijdrager
    Pieterr

En hoe vaak reboot je op een dag?

Bijdrager
    stefimke

Die had ik aan moeten zien komen natuurlijk;)

Per dag <1x.

Blijft toch interessant (voor mij dan) of het mogelijk is om die Finder windows niet all over de desktop te krijgen voor die ene keer dat je toch besluit te rebooten.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien werkt deze tip: (kan niet zelf testen want zit niet achter m’n Mac)
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=433863
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1425019&tstart=1703

As a synopsis, this will fix the random Finder window opening at login:
    .
    1) Go to: Your User Folder/Preferences/com.apple.finder.plist
    2) Delete it
    3) Control + Option click on the Finder in the Dock. Choose “Relaunch”
    4) Restart

Bijdrager
    michelvdb

Sluit alle Findervensters, heropen alle ‘Share-vensters’ en sluit ze zonder wat ook in die vensters te doen voor je de computer uitzet of voor je herstart. Finder ‘onthoudt’ de laatste stand van de Findervensters.

Bijdrager
    renato

Ik gebruik Bonjour Mounter hiervoor. Die reconnect ook mooi in de achtergrond.

Hartelijke groeten,
    R.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    michelvdb op 06 september 2010

Sluit alle Findervensters, heropen alle \’Share-vensters\’ en sluit ze zonder wat ook in die vensters te doen voor je de computer uitzet of voor je herstart. Finder \’onthoudt\’ de laatste stand van de Findervensters.

Volgens mij werkt dit niet — ik heb ook een netwerkshare die automatisch mount bij het inloggen, en die gaat elke keer open, ook als ik hem zonder er verder wat in te doen sluit.

Ik denk dat de beste manier is om een stukje AppleScript te gebruiken:

tell application "Finder" to close window "naam zoals die bovenaan het venster staat"

Bewaar dit met Structuur: “Programma” en zet het ook in je lijstje taken die uitgevoerd worden bij het inloggen.

Bijdrager
    stefimke

Tnx voor de tips!

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op het volgende AppleScript:

<br />
    tell application "Finder" to set the collapsed of windows to true<br />

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.