5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    willemfilm

share in finalcut 7

ik een film aan het exporteren met final cut 7
    met de mogelijkheid om te exporteren met behulp van Quicktime movie en using Quicktime conversion ben ik al bekend.
    Heb net geprobeerd om de film met de optie share te exporteren het originele materiaal is apple prores 422 dus heb de film ook geƫxporteerd in dat formaat dan neem ik aan dat dat het zelden is als Quicktime movie

echter duurt het exporteren van 3min materiaal ongeveer 1half uur!.
    wat is het verschil tussen Quiktime movie en share?

ook heb ik gekeken voor de optie om uncompressed te exporteren met share daar word een bestand grote aangegeven van meer dan 26 gb.
    Het bronmatriaal is zelf niet zo groot hoe kan dit toch zo groot bestand zijn?

groeten!

Bijdrager
    Vassilli

Uncompressed 10-bit is echt heel erg groot. Dat klopt. Zelf gebruik ik altijd 8-bit. Dat komt omdat de film UNcompressed is. Geen compressie dus, daarom is hij zo groot.

En een half uur voor 3 min ProRes uit te spelen is wel een redelijke tijd.
    De share functie van FCP heb ik nooit gebruikt eigenlijk, dus het verschil weet ik niet.

Bijdrager
    kevkoptel

Ja vermits je de share functie gebruikt gaat FCP je video helemaal opnieuw uitrenderen in de gekozen codec (eigenlijk verstuur je een XML van je edit naar compressor en compressor rendert de XML via FCP uit naar de gekozen codec.

Maar waarom van Proress naar uncompressed? Proress 422 is reeds een mastering codec. Je wint hier niet mee (integendeel), je verliest daarentegen hopen schijfruimte.

Bijdrager
    kevkoptel

En als je dan toch sneller wil renderen kan je een QuickCluster aanmaken, dan gebruik je meer cores voor de rendering.

Bijdrager
    kevkoptel

En tot slot is ProRess422HQ reeds 10 bit, neem dan liever dat. Grote kans dat je harde schijf het bij het afspelen aan 10bit uncompressed toch niet gaat trekken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.