3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Zazoe

Shapetween

:sick:

Ik ben hier een beginnerscursus flash aan het volgen en dat loopt al dadelijk verkeerd.
    Ik wil een shapetween doen tussen een vierkant in keyframe 1 en een cirkel in keyframe 2.
    Dit is wat ik volgens mijn boekje moet doen:

– maak een keyframe waar uw animatie wil starten
    – teken een object en converteer het naar symbool
    – maak een tweede keyframe waar uw animatie dient te stopppen
    – verplaats, verander, of verwijder en teken een nieuw object en converteer het naar symbool
    – kies een frame tussen beide keyframes
    – kies voor shape in de tween keuzelijst bij de properties
    – uw eerste animatie is klaar.

Ja, mooi niet. Als ik een vierkant teken kleurt hij die bv. paars in. In mijn tweede keyframe teken ik een paarse cirkel. Als ik nu de animatie laat lopen dan vervormt wel mijn omtreklijnen maar mijn invulling verdwijnt uit alle frames tussen het eerste en tweede keyframe. Dat wil ik niet!
    (als het niet teveel gevraagd is natuurlijk :innocent: )

Doe ik iets verkeerd?

Oja, een bijkomend vraagje (als switcher). Waar zit op een mac toetsenbord de “end” en “home” knop?

Bijdrager
    HSL

boven de pijltjes zitten 6 toetsen.. { insert – delete – page up – page down – home – end }

Bijdrager
    XXX

in flash heb je 2 verschillende tweens ;

motion tween gebruik je als je op keyframe 1 een instance van symbool A zet en in bv keyframe een vervormde instance van hetzelfde symbool A
    motion tween gebruik je eigenlijk om de eigenschappen (plaats, kleur, grootte) van een symbool te veranderen

shape tween gebruik je om 2 shapes in elkaar te laten vervormen: op keyframe 1 teken je een vierkant (maak er geen symbool van) en op keyframe 10 (in dezelfde laag) teken je een cirkel (ook geen symbool maken), tussen deze twee vormen zet je een shape tween, je vierkant zal nu overgaan in een cirkel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.