11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mar Tab

.sfw bestanden maken met Keynote

Hai, heb zojuist de i-Works trial ontdekt en zit wat met Keynote te experimenteren.

Op mijn werk kan ik gebruik maken van Adobe Golive 5 (Windows versie). Puur voor de hobby wil ik dan ook wat meer met mijn website gaan doen.

De volgende vragen komen nu in mij op:

Met Keynote kun je dus best wat leuke “templates” gebruiken en naar eigen inzicht invullen. Als ik iets in Keynote heb gemaakt dan maak ik er een .swf bestandje van zodat al het moois via iedere browser bekeken kan worden. (Met Adobe kan ik eenvoudig een .swf bestandje in de html pagina proppen).

Probleem nu is dat het .sfw bestandje echt mega groot is, iets van 5Mb voor een paar kleine foto’s enleuke overgangen……

De echte concrete vraag:

Is het mogelijk om deze bestanden op enige manier te comprimeren of is het normaal dat dit soort bestanden zoveel ruimte in moeten nemen?

Aanvullende vraag:

Het aanshaffen van Macromedia Flash o.i.d. zal voor mij geen optie zijn omdat het puur hobbymatig en leuk (lees goedkoop) moet blijven. Zijn er tussen i-Works (reatief goedkoop) en Macromedia (persoonlijk te duur) nog programmas die geschikt zijn voor wat ik zou willen?

Het hoeft zeker niet helemaal gratis dus het mag wel iets kosten en hoeft dus niet illegaal of zo.

Wat wil ik dan precies?

“Gewoon” pagina’s in mijn standaard html pagina’s integreren die kunnen wat Flash kan, bewegingen en mooie overgangen van foto’s en dat soort spul maar allemaal niet te zwaar want de pagina’s moeten redelijk snel te laden zijn.

Bedankt maar weer voor de eventuele (overweldigende) reacties :lol:

Bijdrager
    chilli dude

je wilt dus eigenlijk gewoon flash maar legaal vind je te duur…Koop een studentenversie of zoek een torrent…:)

Bijdrager
    Erikaatje

nee ik denk dat hij een simpeler flash programma zoekt .. maar welk programma? daar kan ik je helaas ook nie verder mee helpen

Bijdrager
    KNARFVries

Kijk effe op versiontracker.com en zoek op flash ik denk dat daar wel een antwoord te vinden is voor jou probleempje

Greetz Knarf

Bijdrager
    XXX

als je alleen foto’s wilt tonen met een overgang is dit eenvoudige flashprogrammaatje misschien wel wat ?

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

Bijdrager
    Mar Tab

Er wordt hier wel erg snel en veel gereageerd :o (Had ik niet verwacht).

In principe hoef ik niet iets illegaals omdat ik altijd denk dat het mijn systeem op kan fucken om het maar even zo uit te drukken. Zal wel voornamelijk Windows verschijnselen / gewoonten zijn?

Ik ga in ieder geval even de gegeven links bezoeken en misschien eens nadenken over mijn bovenstaande stelling…….

BTW, iemand nog een antwoord op de vraag van de grootte van de .sfw bestanden en of deze te comprimeren zijn?

In ieder geval bedankt !

Bijdrager
    vriesela

Je flash animatie is niet verder te comprimeren, jah alleen als je het hele gedoe gewoon kleiner maakt.
    De reden dat jou animatie zo groot is is omdat wanneer iets in flash gemaakt word het interactief is, het programma reargeert op wat de gebruiker doet. Wanneer bijvoorbeeld een foto verandert wanneer je erop klikt is dat vaak een effect wat al is opgeslagen in de flash plugin die de gebruiker moet hebben.
    Omdat de animaties in keynote niet standaard in Flash zitten maakt hij er een animatie van, wat inhoud dat het frame voor frame gemaakt is. Dus in plaats van bijvoorbeeld de 5 foto’s zijn de overgangen ook nog wel 20 foto’s. Ze verschillen misschien nauwelijks met het origineel, maar het is wel steeds een nieuw plaatje. Dat zorgt ervoor dat het bestand erg groot is.
    Ik heb zelf het hele handboek van Flash liggen, maar ik heb nog geen tijd gehad om er echt mee bezig te gaan en ik geloof dat het niet echt iets is wat je jezelf snel leert.

Edit:
    Sorry, om het bestand kleiner te maken zul je gebruik moeten maken van de standaard Flash animaties.

Bijdrager
    Mar Tab

Duidelijk antwoord, bedankt daarvoor.

Begin het principe nu inderdaad wat beter te begrijpen en daaruit concludeer ik dat Keynote toch niet helemaal geschikt is voor wat ik zou willen. De grootste beperking zou zijn dat ik met Keynote maar voor twee afmetingen zou kunnen kiezen en das mij niet flexibel genoeg.

Op zich jammer want i-Works zou op zich helemaal niet duur zijn maar goed, ik heb net iets meer eisen…. en i-Works is natuurlijk helemaal niet bedoeld voor webtoepassingen (!).

Dat Flash dus eigenlijk wél moeilijk is bedenk ik me nu ook. Overal lees je maar dat Flash even intuïtief als de Mac werkt maar er komt volgens mij wat meer bij kijken. Als ik van forumers hier websites bekijk in flash, zijn het 9 van de 10 keer studenten aan een grafisch Lyceum dus das andere koek dan maar even wat vogelen :innocent:

Bijdrager
    Nitai

Flash heeft niet zo’n hele moeilijke leercurve. Je moet er wat tijd in investeren maar dat heb je met allerlei zaken.

foto’s gewoon in HTML is meestal de meest makkelijke oplossing:)

Wat heb je aan die overgangen, meestal is het KISS(keep it simple stupid) principe de beste;)

Om je flash filmpje kleiner te maken, kun je het beste de foto’s comprimeren alvorens deze in Keynote te droppen. Dus, speel een beetje met de jpgjes e.d. en kijk of dit verschil maakt.

Bijdrager
    MauZ
    ”chilli

je wilt dus eigenlijk gewoon flash maar legaal vind je te duur…Koop een studentenversie of zoek een torrent…:)

blijft nogsteeds niet legaal.

Bijdrager
    reposte

Als je alleen een fotoalbum wilt maken:

http://www.jalbum.net

En dan http://www.bananalbum.net/ om Bananalbum te downloaden, dat is een Flash template voor JAlbum.

Je kunt hier alleen fotoalbums mee maken!

Zelf gebruik ik het al een tijdje onder Windows, en ben er erg tevreden mee.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.