5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Roosevelt

Setup Time Capsule

Vanaf morgen kan ik werken in huis met een nieuwe TC en mijn twee oude AE’s, waarvan 1 op N en de andere op G snelheid werkt.
    Mijn vraag is even of ik die tweede AE (het G-model) überhaupt moet aansluiten (via ‘netwerk uitbreiden’), omdat ik her en der hoor dat dit de snelheid kan halveren. Anderzijds is een goed netwerk in huis wel handig omdat wij een vrij groot huis hebben en ik ook graag op zolder bereik wil hebben.

Of zijn er andere mogelijkheden om ze toch alledrie te gebruiken?

Bijdrager
    Bas de Zwart

Hoi,

Ik heb een oud G – AE’tje op zolder liggen. Als ik de straat in rijd, heb ik al bereik want de gevel is daar van hout. Ook handig in de tuin. Geen problemen of conflicten met de TC in de meterkast, maar daar zitten de belangrijkste apparaten wired – dus er aan vast.

Bijdrager
    Roosevelt

He Bas, helaas ben ik niet zo wired als jij en moet ik alles draadloos doen, vandaar mijn vraag of zo’n G AE nou wel zo verstandig is bij het opzetten van een draadloos netwerk.

Overigens, als ik een van die AE’s (de trage) via ethernet zou verbinden met de TC, halveert de snelheid dan ook?

Bijdrager
    Bas de Zwart

Nee hoor, daar heb ik nooit van gehoord. De AE staat overigens wel eens helemaal uit en dan gaat de TC ook echt niet sneller werken.

Bijdrager
    Roosevelt

Ik heb het al opgelost: de G versie gewoon gebruikt in client mode als Airplay toestel. Zo doet ie niet mee aan het netwerk en blijft de snelheid intact.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.