5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dadirk

settings voor airport aanmaken?

Hallo,

Ik heb een Airport Extreme kaart gekocht en in m’n G5 dual core gezet. Voordat ik een (dure) Airport Express kastje koop, wil ik eerst checken of ik niet een signaal van de buren kan onderscheppen of in overleg er op kan inloggen (50 euri’s per maand voor een abonementje blijft een hoop geld).
    De kaart zit er inmiddels in, het airport logootje in m’n menubalk is zichtbaar maar Airport geeft niet aan dat ie een signaal heeft. Moet ik eerst bepaalde settings/configuraties omzetten om over te schakelen van gewoon ethernet (Chello) naar wireless ontvangst?
    Wie kan mij hier mee helpen?

Gr: DD

Bijdrager
    zoob

bij systeemvoorkeuren->netwerk->configureer->toon: configuratie netwerkpoorten
    daar kan je de poorten waar het internet zou moeten binnenkomen aan of uit zetten. Als je het op automatisch zet (en airport aan) zou hij sowieso het beste ontvangst in je buurt moeten vinden. En als er meerdere zijn kan je nog in je menubalk een netwerk selecteren naar keuze.
    Aangezien dat je niet direct signaal opneemt vrees ik een beetje dat je buren geen draadloos internet zullen hebben…

succes!!

Bijdrager
    hansenonline

ik begrijp je niet helemaal, je hebt een breedband verbinding via chello en dan wil je draadloos op kosten van de buren? die airport express kost je afgaande op een afschrijving van 3 jaar €129/36=€3,6 per maand afgerond naar boven. via systeemvoorkeuren>netwerk>airport>tcip/ip instellen of je via dhcp/handmatig een ip krijgt dns en dergelijke invullen. verder kan je aangeven bij welk netwerk je in wilt loggen met je airport.
    als het icoontje boven in grijs blijft hebben de buren hun netwerk beveiligd en moet je hun vragen wat de naam en het wachtwoord is van hun netwerk:)

Bijdrager
    Oppie
    ”dadirk”

Moet ik eerst bepaalde settings/configuraties omzetten om over te schakelen van gewoon ethernet (Chello) naar wireless ontvangst?

Nee, dat hoeft niet. WiFi ontvangst staat los van ethernet. Dus klik op je AirPort menubalk-icoontje en kijk of er station namen staan. Zo niet, dan ontvangt ie niks.

Bijdrager
    dadirk

Bedankt voor de gooeie tips. Ik heb ze allemaal opgevolgd maar het lijkt er op dat ik geen signaal kan ontvangen. Ik heb ook een WIFI detector gedownload maar ook deze geeft helemaal niks aan (ik dacht dat hier wel signaal was omdat toen een vriend van mij hier met z’n powerbook was, er wel 2 namen van mensen met een netwerk te zien waren).
    Zal dan óf m’n airportkaartje terug moeten brengen óf een Airport Express (of een ander basisstation bij de PC-boer) moeten kopen.

-DD

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.