11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Kjelle_ve

Settings: korte naam

oi!
    ik zou graag mijn korte naam wer veranderen, maar in het accounts venster kan ik enkel mijn Echte volledige naam wijzigen. Hoe doe ik dit?

Moderator
    unSOUND

Kort antwoord: Dat doe je niet. Apple geeft bij het kiezen van je korte naam niet voor niks de opmerking dat je deze niet achteraf kunt veranderen.

Lang antwoord: Het kan met veel gedoe in Netinfo-beheer, en met speciale programma’s. Maar heel vaak geeft het problemen met de rechten van bestanden e.d., en Vaak is men ineens al zijn bestanden en instellingen kwijt.

Beste oplossing: Nieuwe account aanmaken en de oude wissen. Wel eerst je documenten over gooien naar de nieuwe account.

Bijdrager
    Thoomas

Bijdrager
    Kjelle_ve

dan doe ik het best niet:) Toch bedankt:)

Geblokkeerd
    Carp

Of gebruik het script van ‘ChangeShortName’
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23494

Bijdrager
    Oppie
    ”KingCarp”

Of gebruik het script van ‘ChangeShortName'

Waarbij het hebben van een volledige back up wel een must is!
    Als het fout gaat, is het ook goed fout!

Bijdrager
    Angelzilla

Yep, liever maar niet doen!

Heb dit 1x gedaan en dit leverde vele problemen op en uiteindelijk was de enige oplossing een volledige, heeele lange nieuw installatie en dat zonder enige backup….. :x

Geblokkeerd
    Carp

Het hebben van een back-up is altijd een ‘must’ hoor!

Bijdrager
    Oppie

Mee eens;
    Maar het draaien van een script als dit houdt ontegenzeggelijk véél meer risico’s in dan het draaien van enig ander progje, sciptje, etc. :innocent:

Bijdrager
    Angelzilla

Ha, ik heb er van geleerd, hoor. Deze ezel stoot zich niet een tweede keer. :D
    “Al doende leert men”; zullen we maar zeggen.

Bijdrager
    Oppie
    ”KingCarp”

Of gebruik het script van ChangeShortName

Nieuwsgierig geworden heb ik het scriptje toch maar eens gedraaid, en het ging soepel.
    Alleen iPhoto (en daarmee mijn bureaublad achtergrond) deed even moeilijk, evenals de niet-std. widgets, maar dit stond beschreven in de Read Me en is dan ook opgelost.
    Voor de rest geen probleem ontdekt.
    Dus toch een aanrader!? :innocent:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.