3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Dutch_Lux

Settings Experia ; TC; AE; Printer

Waarschijnlijk omdat ik zelf vrij beperkt ben in de kennis van het instellen van het netwerk lukt het mij niet om de boel aan de praat te krijgen. Wat is het geval.

– Mijn huis is vrij breed en het signaal (Experia) komt aan 1 kant van het huis binnen.
    – Vanuit de Experia middels UTP naar de andere kant van het huis een TC verbonden
    – TC heeft een draadloosnetwerk gemaakt met Airport config programma

Nu wil ik de EA en de Printer in de buurt van de Experia box hebben. Ik kan de AE UTP verbinden. Waarna ik de AE hetzelfde draadloze netwerk van de TC wil laten uitbreiden. Zodat er 1. draadloos netwerk is ondersteund door de AE en TC waar ik de printer draadloos op aan kan sluiten.

Vraag 1: Is de configuratie in te stellen zoals hierboven?

Vraag 2: TC zit met UTP op de ingang met wieltjes symbool, dat blijft toch goed?

Vraag 3: Hoe moet ik de AE nu aansluiten met UTP (ingang met pijltje of wieltje)

Vraag 4: Moet ik met het config programma nu voor de AE het netwerk uitbreiden of nieuw netwerk aanmaken?

Gr Erik

Bijdrager
    fred44nl

als je een AE of een TC met een utp-kabel verbindt, dan moet je de instelling “Maak nieuw nietwerk” kiezen.

als de experiabox als router fungeert, dan moeten de AE en de TC in bridge-mode staan.

zowel de AE als de TC hebben een zgn. wan-aansluiting, die je als “ingang” moet gebruiken.

Bijdrager
    Dutch_Lux

top, dat had ik net even nodig….works!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.