6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    NielsNz

sessies branden

Weet iemand hoe je sessies brandt in toast 6?

Bijdrager
    bruno

op Write session klikken i.p.v. write disk.:o

Bijdrager
    NielsNz

In toast 6 heb je die optie niet maar ik heb wel gevonden ondertussen waar het zit. Je moet de Cd niet afsluiten

To make the first session:
    1
    To record the first session, add files to the content area as you normally would.
    2
    When you are ready to record, choose Recorder > Recorder Settings (or click the green Recorder Options button, and choose Recorder Settings).

The Recorder Settings dialog appears.
    3
    In the Recorder Settings dialog, click the Advanced tab, then make sure the Close Disc check box is not checked.
    4
    Click OK.
    5
    Click the red Record button.
    6
    When prompted, insert a disc into the currently selected recorder. For information about the best types of media to use, see Choosing the Kind of Media to Use.

Toast displays a progress bar as it burns your data to disc. A message appears indicating that recording is complete.

To make the disc a multisession disc:
    1
    To record another session to a disc that already has a first session, add files to the content area as you normally would.
    2
    When you are ready to record, click the red Record button.
    3
    When prompted, insert a disc with one or more sessions on it.

Toast displays a progress bar as it burns your data to disc. A message appears indicating that recording is complete.

Bijdrager
    bruno

Je weet het wel;)

Bijdrager
    NielsNz

Had gewoon niet goed gekeken!
    Toch bedankt voor de reactie
    Nz©

Bijdrager
    Mac Cloud

Ik heb me suf gezocht,ook op macfreak,maar het lukt mij nog steeds niet met toast 6.0.1 sessies te schrijven op een DVD-R.

Ik weet dat ik de optie Close Disk moet uitvinken,maar als ik daarna een DVD-R plaats dan zet Toast de optie weer aan,vanzelf.:x

Ik heb ook ergens gelezen dat je dan ISO 9660 moet gebruiken,maar als ik dmg files erop sleep,krijg ik weer een melding dat die files niet op een DVD te branden zijn.

In toast 5 gaat het ook niet met DVD’s,dan blokkeerd de optie session branden.

Ik snap er echt niks meer van,o ja mijn brander is een pioneer 106,mijn systeem (10.3.3)ziet deze als superdrive.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.