17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    vco1

Service Online Apple Store

Vorige week heb ik een nieuwe 15″ MBP samen met wat toebehoren bij de Apple Online Store besteld. Al met al voor een aanzienlijk bedrag. Levering zou – zoals ook overal stond aangegeven – dezelfde week nog plaatsvinden. Alle producten waren op voorraad volgens de website en de bevestigingsmail.

We zijn nu 5 dagen verder en er is nog steeds helemaal niets aan de status van mijn bestelling gewijzigd. Uiteraard meermaals gebeld met Apple, maar het standaard antwoord daar is “we weten het ook niet, blijf maar wachten”. Ik vind dit gebrek aan service echt ongehoord! Vrijwel alle respectabele webshops kunnen tegenwoordig binnen 1 dag leveren en houden hun klanten netjes op de hoogte van de voortgang. Bij Apple komt men niet verder dan “de bestelling is in behandeling, blijf rustig wachten”. Oh ja, er werd mij ook met droge ogen verteld dat ik een e-mail zou krijgen op het moment dat mijn order verscheept zou worden. Wanneer dat dan zou zijn, tja, dat konden ze niet zeggen. Zelfs niet bij benadering. Er kon zelfs niet aangegeven worden of ik hem dan toch in ieder geval nog deze week zou ontvangen.

De arrogantie van Apple is stuitend. Het gebrek aan service ongekend voor zo’n grote organisatie. En het feit dat je – behalve bij onwetende call center agents – nergens, maar dan ook nergens je beklag kunt doen is enorm frustrerend.

Overigens kreeg ik op de dag dat mijn bestelling geleverd zou moeten worden nog wel een mail van Apple of ik tevreden was. Ik hoef denk ik niet te zeggen wat ik daarop heb geantwoord…

Dat was dus eens maar nooit meer. Volgende keer ga ik wel gewoon naar een winkel (online of van steen) die zich wel aan de afspraak houdt.

Bijdrager
    McPim
    vco1 op 30 oktober 2017

We zijn nu 5 dagen verder en er is nog steeds helemaal niets aan de status van mijn bestelling gewijzigd.

Overigens kreeg ik op de dag dat mijn bestelling geleverd zou moeten worden nog wel een mail van Apple of ik tevreden was.

Heb je ‘m na 5 dagen nou wel of niet gekregen? Ik begrijp niet helemaal of de status niet veranderde terwijl je ‘m wel kreeg, of kreeg je na 5 dagen wel een ‘verzonden’ email? Ik heb aardig wat ervaring met Apple bestellingen, nooit een probleem mee gehad. BTO producten duren soms langer en komen uit Cork of Shenzen, als iets op voorraad is klopt de leverdatum in mijn ervaring altijd. Wat hier wel een ‘dingetje’ kan zijn geweest zijn de toebehoren. Die komen soms ergens anders vandaan en gaat er wat tijd overheen voor ze ‘samengevoegd’ zijn met de Mac zelf.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    Shyos

Binnen een week leveren wil zeggen binnen de 5 werkdagen. Aan je verhaal te zien lijkt het alsof je afgelopen donderdag besteld hebt.
    Tja, kan altijd even wat langer duren, zeker als je weet dat vrijdag de apple store een beetje ontploft is ivm de iPhone X.

Maar het is misschien beter dat je je bestelling annuleert en gewoon even de winkel binnenloopt als het zo dringend is…

Bijdrager
    Shmoo

Typisch gevalletje van iemand die zo extreem enthousiast is over zijn nieuwe aankoop dat hij waarschijnlijk al zeker 28 keer naar de voordeur is gelopen om te kijken of hij een UPS busje in de straat ziet aankomen.

innen een week leveren wil zeggen binnen de 5 werkdagen

Meestal staat er bij Apple zoiets wanneer het uit het buitenland moet komen zoals dat bij MacBooks met extra’s meestal het geval is.

– Verzendklaar binnen X
    Dat wilt zeggen dat ze x werkdagen nodig hebben om hem te verzenden

– Verzonden ….
    En krijg je te zien waar het pakketje op de wereld is, dat is nog spannender dan het betalen.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt

Moderator
    Mac Daddy

Was het niet een BTO @vco1?

Ik check namelijk nu even op de site bij Apple. Als ik zo een 15inch MacBook Pro kies, geeft ie namelijk 1 werkdag aan en zou ie bij mij op woensdag binnen moeten komen. Zodra ik dingen aanpas in de specs van de MacBook Pro geeft een schatting van 8-10 november aan. Dus langer dan 5 werkdagen. En dan heb ik er nog geen extra dingen bij geselecteerd.

Bijdrager
    vco1

@shmoo: De bestelling is zakelijk. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik de apparatuur ook echt nodig heb.

@shyos: Van de Apple Store website:
    Bestelling na 17.00 uur op een werkdag
    Bezorging na twee werkdagen

Ik heb woensdag om 18 uur besteld. En overal, maar dan ook overal stond dat de leverdatum 27 oktober zou zijn. Ook in de mail die ik na de bestelling kreeg. Zoals het er nu naar uitziet wordt er ook niet op 31 oktober bezorgd.

En ja, ik weet dat er iets met een iPhone is. Maar kom op, ik ben echt van mening dat een (zakelijke) bestelling van bijna 4K euro daar toch niet onder te lijden mag hebben.

@mcpim: Nee, ik heb nog niks. Kan gebeuren. Maar het vervelende is dat de status van mijn bestelling dus sinds afgelopen donderdag niet meer gewijzigd is, en nog steeds op “In behandeling” staat.

En (uiteraard) heb ik wel het volledige bedrag via iDeal betaald. Dus annuleren van de bestelling is ook niet direct aan de orde, omdat ik dan weer 5 tot 7 (Apple) werkdagen op mijn geld kan wachten.

Mijn monitor – die ik bij Coolblue heb besteld – werd overigens wel netjes de volgende dag bezorgd. Daar heb ik nu alleen niet zo heel veel aan.;-)

Bijdrager
    vco1

@Mac Daddy: Nee, geen BTO. Gewoon het “standaard” model. En de informatie die jij ziet, zag en zie ik dus ook. Wat misschien mijn irritatie verklaart.

Bijdrager
    McPim

Als je een bevestigde leverdatum hebt die verstreken is en nog steeds geen ‘verzonden’ email met trackingnummer hebt is dat niet netjes nee, en in mijn ervaring vrij zeldzaam. Dan zou het zeker normaal zijn dat je een reden kunt krijgen als je belt! Slordig, misschien nog eens bellen en escaleren naar een 2e-lijns helpdesk medewerker of manager.

Bijdrager
    Shyos
    vco1 op 30 oktober 2017

@Shmoo: De bestelling is zakelijk. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik de apparatuur ook echt nodig heb.

@shyos: Van de Apple Store website:
    Bestelling na 17.00 uur op een werkdag
    Bezorging na twee werkdagen

Ik heb woensdag om 18 uur besteld. En overal, maar dan ook overal stond dat de leverdatum 27 oktober zou zijn. Ook in de mail die ik na de bestelling kreeg. Zoals het er nu naar uitziet wordt er ook niet op 31 oktober bezorgd.

Na twee werkdagen kan dan toch echt niet de 27ste zijn, dat zou na 1 werkdag zijn. Maar ok, ze zijn te laat en ze laten je niet weten waarom. Vervelend, maar ik blijf erbij dat je beter direct naar de winkel was gegaan. Zeker als je aangeeft dat je het echt meteen, nu, niet morgen maar echt nu nodig hebt.

Maar om er zo een drama van te maken… Het is niet zo dat het mijn nieuwe iPhone X is die vrijdag geleverd wordt en dan niet zo komen he!

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Shyos.

Bijdrager
    vco1

Die reden krijg ik dus niet. Na lang aandringen heeft de medewerker die ik vandaag aan de lijn had gebeld met Ierland. En daar kon men ook niks zeggen zolang de status “in behandeling” was. Kastje, muur dus. Terwijl ik juist wil weten waarom de status nog steeds niet gewijzigd is. Er zou zomaar iets misgegaan kunnen zijn in het proces. Niet ongebruikelijk nietwaar?

Ik vind het uiteraard vervelend om langer te moeten wachten dan vooraf is aangegeven. Maar nog veel vervelender en niet meer van deze tijd dat een bedrijf als Apple in dat soort gevallen geen update kan – of wil! – geven. Een medewerker die niet meer kan of mag zeggen dan wat ik zelf ook kan zien, werkt als een rode lap op een stier bij mij. Wel mijn geld incasseren en vervolgens doen alsof ik lucht ben in plaats van een gewaardeerde klant is een (commerciële) doodzonde. Maar kennelijk komt de Apple Store hiermee weg.

Als iemand weet hoe ik iemand van de Apple Store aan de lijn kan krijgen die meer invloed heeft dan een machteloze/onwetende call center medewerker, houd ik me van harte aanbevolen.

Bijdrager
    vco1

@shyos: Eeeh, echt ongebruikelijk is het de afgelopen jaren niet dat er bij webshops de volgende dag al wordt geleverd hoor. Zeker niet bij elektronische apparatuur die op voorraad is. Ben je wel eens op de site van Coolblue of Bol.com geweest? Voor 23.59 uur besteld is de volgende dag in huis. En in tegenstelling tot wat ik nu bij Apple merk zijn dat bij deze winkels geen loze beloften.

Moderator
    Night

En ook bij Coolblue en Bol.com is dat wellicht wel de regel, maar er zijn ook daar zéker een hele hoop uitzonderingen!

Bijdrager
    Niels

Als je echt niet kan wachten, annuleer je bestelling en bestel bij een reseller.

Overigens wel raar dat een standaard MacBook die niet BTO is, niet direct verzonden wordt. Weet je zeker dat er niet ergens een vertragingng is met de betaling?

Bijdrager
    vco1

Ja, het is raar. Maar hoe moet ik zeker weten dat er niks is misgegaan met mijn betaling als ik wél een bevestiging heb van mijn iDeal betaling en het bedrag bovendien is afgeschreven van mijn rekening en de medewerkers van Apple geen zinvolle informatie willen of kunnen geven (“We weten ook niet wat er aan de hand is”, of “Een zakelijke bestelling wordt beter gecontroleerd en dat duurt langer”(!!!???), of – de mooiste van vandaag – “Het is inderdaad wel k*t voor u”)?

Nogmaals, als er later geleverd wordt vind ik dat niet leuk, maar een foutje kan overal gemaak worden. Maar het feit dat niemand van Apple kan aangeven waarom het langer duurt en of er bijvoorbeeld niet iets misgegaan is ergens, vind ik wel erg vervelend (en iets meer dan vervelend eigenlijk).

Tegen beter weten in blijf ik hopen dat mijn bestelling in ieder geval nog voor dit weekend geleverd wordt. ‘Slechts’ een weekje later dan aangegeven, Moet kunnen toch…;-)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gisterenmiddag MacBook Air besteld.

Zou donderdag bezorgd worden, zojuist afgeleverd, minder dan 24 uur dus…

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    vco1

Eindelijk kreeg ik vandaag iemand aan de telefoon die (1) mijn irritatie begreep en (2) bereid was iets te doen. Na “de Limburger” en “de Belg” was deze bijzonder vriendelijke mevrouw een verademing. Klantenservice zoals het hoort.
    Geheel uit eigen beweging stelde zij voor contact op te nemen met haar manager, omdat zij ook vond dat dit wel erg lang duurde (de status van mijn bestelling was nog steeds niet gewijzigd en stond dus nog op “in behandeling”). Werkelijk keurig te woord gestaan door deze medewerker, Mocht zij meelezen (of iemand die haar kent): je verdient een pluim!
    Ik was al tevreden na het gesprek vanmiddag en werd nog blijer toen ik zojuist een mail ontving waarin stond dat mijn bestelling morgen geleverd wordt.

Bijdrager
    html-junky

Nou, als je nu twee dagen geduldiger was geweest, was dit circus niet nodig geweest…

Tjonge.. Als ik precies je verhalen lees is Apple haar afspraak nagekomen het zijn namelijk precies 5 werkdagen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.