8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHenk

service manual Imac g3 lime?

Hallo medemaccers,

De iMac van mijn Pa heeft het opgegeven. De powerknop geeft geen krimp. Ander stopcontact geprobeerd, ander snoer en een ander stopcontact… niets. Het is me inmiddels bekend dat het regelmatig voorkomt dat de voeding kapot gaat. Ik hou het daar dus maar op.
    Mijn plan is om ergens een iMac G3 (fruit) B.D. (Buiten Dienst) op de kop te tikken en de voeding te vervangen of de schijf ernaar over te zetten. Ligt eraan wat eenvoudiger is. Mijn zoektocht naar service manuals om te zien hoe hij uit elkaar moet heeft niets opgeleverd. Zelfs http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html, waar veel naar verwezen wordt, geeft geen resultaat omdat de links dood zijn.
    Wie heeft een levende link of een pdf waarmee ik aan de slag kan?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    MacHenk

Deze had ik ook al gevonden maar deze gaat niet diep genoeg. Hiermee kun je het RAM vervangen en de batterij. Eventueel de optische drive. Ik wil nog dieper het apparaat in. Naar de voeding. Daar waar de 220V omgezet wordt naar lagere en hogere spanningen. Die wil ik vervangen.

Bijdrager
    John MacinRow

Aan een Install Guide heb je natuurlijk niks, je moet de Service Source Manuals hebben. Normaal staan die op sets CD’s van Apple, maar ze zijn wel degelijk te Googlen, binnen 5 minuten deze link gevonden.
    http://msjstw.naturaladdiction.co.uk/Service%20Manuals/
    P.S. Als je deze service manuals online vindt, meteen downloaden (tenminste als je aan Mac’s sleutelt), vormen de Heilige Graal voor Mac reparatie en onderhoud.
    Overigens over hoe je een iMac open krijgt is wel gemakkelijker info te vinden. Wel even zoeken in het engels.
    Is de videokaart niet overleden? Dat is een veel voorkomend probleem, dan doet ook nagenoeg niks meer.

Bijdrager
    MacHenk

Badankt John,

Hier staat wat ik zocht.
    Of de videokaart is overleden weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat de mac totaal niets doet. Zelfs het klikje wanneer de HD start is er niet. Hij doet werkelijk helemaal niets. Hieruit concludeer ik dat er iets met de voeding fout is.

Bijdrager
    Hugoengels

Ik wil niet bij de hand doen maar deze machine zou ik niet eens openschroeven.

Voor 25 euro staan ze al op internet.

Bij die beestjes is meestal de hoogspanningstrafo van het beeldscherm stuk.
    Dan werkt uiteindelijk niks meer.

Het voedingsbord gaat ook vaak stuk…

Bijdrager
    jabikdeboer

Heb je het probleem opgelost, MacHenk?

Bijdrager
    MacHenk

De Lime ligt uit elkaar en is gedeeltelijk op de schroothoop terecht gekomen. Sommige dingen zijn naar marktplaats verhuisd. Liefhebbers?;-)
    Voor mijn Pa heb ik een eMac gekocht en de hele boel gekopieerd. Hij blij en ik een paar avonden van de straat.
    Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
    Dank voor meedenkers en aanwijzingen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.