21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    marcoryn

Service kwestie?.. schiet mij maar lek!!

Van het weekend een macbook gekocht. Omdat ik een langslepende kwestie met een HP laptop heb gehad (2x reparatie gezeur e.d.) nu maar besloten een Macbook te halen, omdat de producten van Apple een stuk beter zijn en de service altijd goed schijnt te zijn.

Tot mijn grote schrik (jaja dat heb ik weer) zit er een rooie vriend in het midden onderin van mn scherm..een dooie of luie whatever pixel. Heb al geprobeerd deze software matig te verwijderen e.d. en de topics hierover gelezen.

Nu het volgende;

Gesproken met Apple om het op te lossen, maar zij sturen me door maar een service center want die hebben beter apparatuur en wordt waarschijnlijk wel opgelost.

Ik naar de Mac toe, jongen doet de macbook open en zegt.. dit is bijna zeker een DOA, omdat je hem pas paar dagen hebt en kapot hebt gekregen moet je terug naar je verkopende parij en deze omruilen. Had je hem hier gekocht had je gelijk een nieuwe gekregen.

Ik naar de verkopende partij.. een groot handel (niet met de irritantie reclamespotjes) en het verhaal verteld. Hij voor de zekerheid Apple bellen en Nee hoor.. opsturen voor reparatie.. grrr, maar weer geen zorgen..goeie service van Apple, want die komen hem halen, zelfs in het weekend!! Okee dan

Ik bellen met Apple.. krijg ik iemand te spreken die doodleuk zegt. Ophalen doen we niet met macbooks, die moet je naar een service center voor reparatie brengen.. Ik zeg..die ziet me al aankomen, die verwacht dat ik een ander heb.
    Nou zegt hij, je moet hem daar brengen, ben je hem 2 a 3 weken kwijt, maar hij wordt waarschijnlijk toch niet gerepareerd!!!!!!!!!! Maw wegbrengen heeft geen zin.

Bovenstaande is een verkorte versie..de lange versie is er 1 waarin alle partijen dingen zeggen die volgens de volgende partij niet kloppen, en Apple als de verkoper wijzen elkaar de vinger voor een oplossing.
    Apple zegt dat het moet worden opgelost door de verkoper, de verkoper zegt..prima als Apple daarmee accoord gaan en dat gaan ze niet!!!!

Nu krijg ik te horen dat als ik hem online had gehaald of bij de Mac center had ik gelijk een ander gehad (omdat ik hem DOA heb gekocht) maar omdat ik hem voor de zelfde prijs bij een soort Mediamarkt :D heb gehaald ik afhankelijk ben van de verkoper, die op hun beurt accoord willen krijgen van Apple, die zeggen nee, maar via hun site had ik wel een ander gehad.

Zit nu met een foeilijk scherm precies op ondertitel hoogte en voel me zwaar zwaar genaaid. Ik snap er niets van.. mensen met kapotte macbooks van 3 jaar oud worden super behandeld door Apple en complimenten blabla
    Maar als je een nieuw product koopt heb je gewoon pech. Had de verkoper net een andere doos gegeven had ik nergens last van..

BAH!!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat heen en weer geschuif is schofterig.
    Feitelijk heb jij maar met één partij te maken; en dat is het bedrijf waar je je MacBook hebt gekocht.

Iedereen kan roepen wat hij wil en zeggen dat je naar pietje of klaasje moet.
    Maar daar heb je eigenlijk helemaal geen donder mee te maken.

Jij koopt hem bij A en niet bij B.
    A moet het dus oplossen en niet zeggen dat je naar B moet.

Helaas is bovenstaand de theorie en heb jij weer een fraai staaltje praktijk mee mogen maken.

Bijdrager
    essiw

Het spijt me zeer maar het woord mediamarkt zegt al meer dan genoeg… dat zorgt voor problemen.
    Als mac zegt dat het via de winkel moet, moet het via de winkel. Sinds de winkel je iets heeft verkocht wat het niet doet zoals afgesproken zijn hun er verantwoordelijk voor om het te laten repareren of je een nieuwe te geven (tenminste dit denk ik, ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt)

edit: Karel je was me net voor:P nu heb ik hetzelfde gezegt, achjah ben ik niet de enige die er zo over denkt

Bijdrager
    Moriarty

Waarom ontbind je de koop niet?

Je mag elke aankoop binnen 8 dagen ontbinden en je geld terug eisen…kan je een hoop ellende schelen!

succes in ieder geval, dit gaat natuurlijk helemaal nergens over!

Bijdrager
    Dick de Roos

@Essiw: Als je de tekst had gelezen, had je gezien dat het blijkbaar niet de MediaMarkt is.

Ik naar de verkopende partij.. een groot handel (niet met de irritantie reclamespotjes) en het verhaal verteld.

Maar KW heeft gelijk.
    Je moet naar de verkoper gaan. En niet naar de fabrikant of een dealer.
    Breng het ding bij de verkoper terug wegens gebrek.
    Vraag het geld terug en koop ergens anders een nieuwe.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Wat leesvoer (voor Nederland):

1 2 3 en 4.

Bijdrager
    superluuk
    ”Moriarty”

Waarom ontbind je de koop niet?

Je mag elke aankoop binnen 8 dagen ontbinden en je geld terug eisen…kan je een hoop ellende schelen!

succes in ieder geval, dit gaat natuurlijk helemaal nergens over!

das geld alleen voor internet, aan huis, telefoon verkoop..

Niet als je in een winkel koopt.

Bij mediamarkt en wel meer grote ketens kan het vaak wel , als service.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mn ipod touch, maar ik heb gewoon zo lang door gezeurd bij apple tot ze hem kwamen ophalen….
    Mediamarkt wou hem opsturen, en van apple zelf moest ik naar een service centre.

Maar mediamarkt zou hem dan wel zelf opsturen…
    maarja voortaan bestel ik gewoon alles online, dan heb je de “beste” garantie.

Bijdrager
    marcoryn

Het was idd niet de Mediamarkt, maar een soort gelijke :D Begint met een S en eindigd op urn.

Maar kan ik ook hier gewoon mijn geld terugvragen? Volgens mij kan dat alleen als je via internet e.d.
    koopt toch? Of zie ik wat over het hoofd.

Het rare is dat de verkopende partij moeite moet doen om het probleem op te lossen. Dat willen ze, maar
    ze zeggen dat het beter is om dit zelf te doen, dan is het met 2 a 3 weken opgelost, of ik laat de macbook bij
    hun achter en duurt het 5 a 6 weken, omdat alles centraal verzameld wordt en eens in de zoveel tijd wordt opgehaald.
    Dus is het sneller om zelf alles met Apple te regelen.

Het stomme is dat ik in de winkel er nog op gehamerd heb bij de verkoper (jonge jongen) dat als er bij aanschaf
    gebreken zouden zijn of ik de mac kon omruilen..geen probleem zegt hij. Dit omdat ik al zoveel gezeur heb gehad en
    alsof de duivel ermee speelt, nu dit gelazer en service… ik heb geen idee waar ik het moet halen.

Als iemand voor mij een wetstekst heeft dat ik binnen 8 dagen een product mag terugbrengen graag, maar ik denk
    dat algemene voorwaarden S…urn dit zal tegenspreken.

Ik snap gewoon niet dat Apple zegt..bij ons kreeg je een ander (door 3 medewerkers gezegd) maar je moet terug voor een oplossing naar de verkoper, de verkoper wil me alleen een ander geven met toestemming van Apple en die geven ze dan weer niet.. heeeel raar

Ik ga Nick zijn leesvoer maar eens lezen 8)

Bijdrager
    superluuk

Is saturn niet van de MM?

hebben die ook geen 14 dagen terugbreng regel?

of meer zelfs?

en iig. stuurd de MM wel zelfs de producten terug naar apple……

Bijdrager
    marcoryn
    ”superluuk”

Is saturn niet van de MM?

hebben die ook geen 14 dagen terugbreng regel?

of meer zelfs?

en iig. stuurd de MM wel zelfs de producten terug naar apple……

Helaas niet dus

11.2 Retournering van een bij Saturn gekocht product tegen restitutie van de
    koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Saturn is alleen
    gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien
    de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs
    of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de
    volgende voorwaarden voldoet:
    a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
    b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde
    vestiging van Saturn.
    c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking
    zijn verpakt.
    d. Het product is ongebruikt.

11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
    a. Prepaid- en softwarepakketten.
    b. Licentiegebonden producten.
    c. Navigatieapparatuur.
    d. Desktopcomputers en notebooks.
    e. Satelliettunerpakketten en smartcards.

Bijdrager
    Dick de Roos

Als je iets koopt op internet, mag je het gekochte binnen 8 dagen terugsturen ZONDER opgave van redenen.
    Hier heb je een redenen om het geld terug te vragen: het apparaat voldoet niet aan de eisen die jij daaraan hebt gesteld.
    Sterker nog: het is bevestigd door de verkopende partij.
    Blijven zeuren, blijven argumenteren, blijven zeggen dat je in jouw recht staat en niet weggaan voor je een andere hebt of het geld terug.
    Bovenstaande regels die Saturn heeft bedacht, zijn juridisch onhoudbaar.
    ook als een laptop een defect heeft, moet dat omgeruild kunnen worden.
    watzullen we nu krijgen????:x

Bijdrager
    marcoryn
    ”Dick

Als je iets koopt op internet, mag je het gekochte binnen 8 dagen terugsturen ZONDER opgave van redenen.
    Hier heb je een redenen om het geld terug te vragen: het apparaat voldoet niet aan de eisen die jij daaraan hebt gesteld.
    Sterker nog: het is bevestigd door de verkopende partij.
    Blijven zeuren, blijven argumenteren, blijven zeggen dat je in jouw recht staat en niet weggaan voor je een andere hebt of het geld terug.

In de winkel gekocht, dus niet op internet..

Bijdrager
    Dick de Roos

Let even op het woordje “Hier”
    (lezen is best lastig)

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    ”marcoryn”
    ”Dick

….

Lees de vier pagina’s eens. Als dat te veel is, lees alleen nummer drie.

Bijdrager
    marcoryn
    ”Dick

Let even op het woordje “Hier”
    (lezen is best lastig)

Srry :) te snel gelezen ja..

”NickSmits”
    ”marcoryn”
    ”Dick

….

Lees de vier pagina’s eens. Als dat te veel is, lees alleen nummer drie.

Ik heb ze gelezen.. de verkopende partij moet actie ondernemen. Dus het wordt een soort spelletje
    met ze. Ik laat de laptop opsturen..apple repareert niet.. tot ik op een punt mn geld terug kan vragen.
    Ik ga morgen wel weer naar ze toe om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

Tot overmaat van ramp lukt het me ook niet om de laptop dmv een svideo kabel spelend te krijgen. Met
    een andere laptop (toshiba) lukt het probleemloos.. met de apple (en de video adapter) lukt het niet..ook
    niet in andere resolutie. Dus mogelijk nog meer ellende..

Bijdrager
    henkverhaar
    ”Dick

Bovenstaande regels die Saturn heeft bedacht, zijn juridisch onhoudbaar.
    ook als een laptop een defect heeft, moet dat omgeruild kunnen worden.
    watzullen we nu krijgen????:x

Nee hoor, helemaal niet onhoudbaar — het gaat namelijk over omruilen _zonder defect_, oftewel je hebt je bedacht en wil toch liever iets anders, of je geld terug. Omruilen of geld terug omdat het product niet aan de rederlijkerwijs te stellen eisen voldoet valt daar overduidelijk dus niet onder. Bij defect mag je altijd je geld terugvragen of een werkend exemplaar als vervanging.

Henk

Bijdrager
    Neuroteck

Het is geen DOA
    DOA = Death on Arrival, oftewel je haalt hem uit de doos en hij doet helemaal niets .

En dode ( of bright ) pixel is vervelend, maar omdat het er maar 1 is hoeft er niets gerepareerd en/of vervangen te worden.

Apple zal in dit geval geen vergoeding uitkeren aan de verkopende partij, hiervoor moeten er een stuk meer dode en/of brightpixels op het scherm zitten. dus moet de verkopende partij hier zelf voor opdraaien.

Van de Apple site :
    There are typically millions of these subpixels on an LCD display. For example, the LCD panel used in the Apple Cinema HD display is made up of 2.3 million pixels and 6.9 million red, green, and blue subpixels. Occasionally, a transistor does not work perfectly, which may result in the affected subpixel being turned on (bright) or turned off (dark). With the millions of subpixels on a display, it is quite possible to have a low number of faulty transistors on an LCD. Therefore, a certain number of subpixel anomalies is considered acceptable. Rejecting all but perfect LCD panels would significantly increase the retail price for products using LCD displays. These factors apply to all manufacturers using LCD technology–not just Apple products.

If you suspect your display contains a high number of pixel anomalies, take your Apple product to an Apple Authorized Service Provider for closer examination. There may be a charge for the evaluation.

Ik hoop voor je dat de Saturn het netjes voor je oplost.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Neuroteck”

Het is geen DOA
    DOA = Death on Arrival, oftewel je haalt hem uit de doos en hij doet helemaal niets .

Om het even te nuanceren: volgens Apple is het inderdaad geen DOA.

Bijdrager
    essiw
    ”Neuroteck”

Het is geen DOA

En dode ( of bright ) pixel is vervelend, maar omdat het er maar 1 is hoeft er niets gerepareerd en/of vervangen te worden.

Apple zal in dit geval geen vergoeding uitkeren aan de verkopende partij, hiervoor moeten er een stuk meer dode en/of brightpixels op het scherm zitten. dus moet de verkopende partij hier zelf voor opdraaien.

Van de Apple site :
    There are typically millions of these subpixels on an LCD display. For example, the LCD panel used in the Apple Cinema HD display is made up of 2.3 million pixels and 6.9 million red, green, and blue subpixels. Occasionally, a transistor does not work perfectly, which may result in the affected subpixel being turned on (bright) or turned off (dark). With the millions of subpixels on a display, it is quite possible to have a low number of faulty transistors on an LCD. Therefore, a certain number of subpixel anomalies is considered acceptable. Rejecting all but perfect LCD panels would significantly increase the retail price for products using LCD displays. These factors apply to all manufacturers using LCD technology–not just Apple products.

If you suspect your display contains a high number of pixel anomalies, take your Apple product to an Apple Authorized Service Provider for closer examination. There may be a charge for the evaluation.

Ik hoop voor je dat de Saturn het netjes voor je oplost.

volgensmij is het zo dat als je een dode pixel al in de eerste paar dagen aantreft je wel recht hebt op garantie…

Bijdrager
    marcoryn

Het plezier van een nieuwe mac daalt natuurlijk tot het 0 punt als je hem aanzet en je ziet een rooie stip in het midden.
    ‘ Binnen het acceptabele’ noemt Apple het, persoonlijk vind ik het oplichting als er geen oplossing komt.
    Anders vind ik het weer als de stip binnen een bepaald termijn verstrijkt..zeg 1 jaar ofzo. Maar nieuw uit de doos :sealed:

Maar iets heel anders 8) ik zit gisteren bij een vriend..laat de beruchte pixel zien en opeens na 10 minuten ben ik hem kwijt…helemaal gelukkig, maar na 3 minuten ploept hij zo weer in het scherm (na herstart mac).
    Savonds laat weer weg. Smorgens terug en tot nu tot na 1 dag met diverse keren aan en uit zetten nog geen pixel te zien.

Ik hoop uiteraard dat hij weg blijft!!!!!!!

Bijdrager
    essiw

wow je hebt last van een zombie pixel:P

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.