6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bgielink

Service battery | MB pro

Aloha!

Ik weet dat er hier over dit onderwerp al veel geschreven is en dus heb ik de zoekfunctie gebruikt. Heb echter nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden in de bestaande literatuur, dus bij deze mijn vraag:

Ik heb een MB pro (mid 2009) 1tje met een geïntegreerde batterij dus. Ik kan me de keynote nog goed herrineren waarbij er gesproken werd over een levenstijd van 1000 cycles, waarbij de batterij nog 80% capaciteit zou bevatten. Ook Apple schrijft op haar website (http://www.apple.com/batteries/notebooks.html)

“The built-in battery of your MacBook, MacBook Pro or MacBook Air is designed to deliver up to 1000 full charge and discharge cycles before it reaches 80 percent of its original capacity”

Nou begrijp ik best dat hier een kleine afwijking in kan zitten, echter mijn batterij heeft nog maar 76% health na 260 cycles. Ook geeft de batterij indicator de melding “service battery”. Gaat de batterij onder garantie vervangen worden?

verder: ik heb de MB pro in de online Apple store gekocht, maar woon momenteel in Duitsland. Kan ik naar een (Duitse) APR gaan mocht ik recht op garantie hebben?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Mich

Best inderdaad eens binnengeven lijkt me, garantie op mac’s is wereldwijd, moet dus normaal gezien geen probleem zijn.

Bijdrager
    bgielink

@jobz

Thx, ik zie idd dat van die 1 jaar staan, maar is dat niet in strijd met Nederlandse wetgeving?

Bijdrager
    jobz

Weet ik niet zeker. Batterijen zijn wel verbruiksvoorwerpen en die van jou doet het toch nog wel?
    Je kan ze ook bellen. Misschien doen ze niet zo moeilijk.

Bijdrager
    akkie

Officieel heb je gewoon 1 jaar garantie, ook onder Nederlandse wetgeving. Soms worden er coulance-regelingen getroffen, dus een bezoekje aan een APR kan geen kwaad.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.