6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

serververbinding

Ik heb een G5 dual 2ghz met Panther 10.3.3. in een apple-netwerk op een blauwwitte G3 server. Ik verlies om de haverklap de verbinding met de server die ik gewoon er weer kan aanhaken. Weet iemand waarom ie telkens de verbinding met de sever verliest?
    En is er een mogelijkheid dat de G5 standaard opstart met de server automatisch ingelogd? Heb vanalles geprobeerd maar tot nu toe nog niet kunnen oplossen.

Bijdrager
    Tomaat

automatisch inloggen?
    wat is dan nog het nut van een inlog procedure:?

dat is juist gedaan als beveiliging..zodat niet ongenode gasten op je systeem kunnen inloggen;)

Bijdrager
    avanti

oke, daar kan ik me wel iets bij voorstellen (overigens ging dat bij OS 9 wel).
    Maar dat andere probleem vind ik veel belangrijker om dat opgelost te krijgen.

Bijdrager
    y-it

Misschien een flauwe reactie…, maar zijn de kabels in orde ? Is mij ook wel vaker overkomen dat de netwerkverbinding weg was en dat het aan de RJ-45-kabels lag…

Bijdrager
    avanti

ja, hebben we al geprobeerd. Die zijn goed. Zou het kunnen liggen aan het besturingssysteem op de server? (Mac OS 8.6)

Bijdrager
    Sambo

Ik gebruik een iMac G3 ook als file server (os9.2.2) en die verbreekt ook om de haverklap de verbinding (met osx machines).

Tevens ben ik bezig met een fileserver onder 10.3 en dat is een stuk stabieler wat dat betreft. Ook het maken van mappen in de linker finder kolom bevalt me goed en geeft snel toegang. zonder al die netwerk codes in te typen

Oftewel eenmaal de server mounten, mapje daar heen slepen, en de basis is gelegd. Als verbinding wordt verbroken kun je gewoon weer dubbelklikken, en aleen je password invoeren. Mischien kan het nog makkelijker (ik hou me aanbevolen) maar dit werk an erg soepeltjes, en maakt werken vanaf een server wel heel aantrekkelijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.