6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Server2003, inloggen en activex… problemen problemen!!!

Hoi,

Sinds kort hebben ze bij mij op kantoor server2003. Hiermee kan je e eenvoudig inloggen via t
    internet op het netwerk. Althans…. windows gebruikers in ieder geval wel. Ik krijg telkens de
    melding dat er een activeX besturings element voor remote desktop vereist is.

waar haal ik die vandaan?? iemand een idee??

groetjes

Bob

Bijdrager
    trabant

ActiveX is een typisch windows/IE geintje. Al eens geprobeerd om met IE in te loggen, of heb je dat (net als ik) ook grondig van je systeem verwijderd?
    Ik kan me van mijn oude mcse-boeken herinneren, dat MS groot opgaf van de connectivity met “Apple Workstations”.
    Mogelijk is de beheerder gewoon lui, maar misschien heb je een uitdaging voor hem…:wink:

Bijdrager
    exilim

Dat had ik inderdaad al geprobeerd en je gaat t niet geloven, maar met IE kom ik er niet eens op! met alle andere browsers kom ik verder dan met microsoft’s eigen IE.

vanzelfsprekend werkt t dus niet!

gr.

Bijdrager
    exilim

Wat onze netwerkbeheerder betreft…. lui is ie zeker niet. alleen heeft hij van Mac al helemaal geen kaas gegeten ahahahahahaha!!!!!!

Bijdrager
    tennapel

Active X werkt alleen op Windows.

Bijdrager
    BitMarcel

Als het remote desktop is kun je het proberen met de remote desktop client voor mac. Dan moet je wel het ipnummer of DNS naam weten van de server.
    http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.