6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Thomas van der Hogt

Server voor colo

Beste ,

Binnenkort gaan wij colocatie afnemen. Uiteraard hebben we wel eerst een server nodig… Hierbij vraag ik om jullie advies: wij zijn bereid zowel een voorgebouwde server te kopen als alle componenten los te bestellen en zelf te bouwen.

De specs voor deze server zouden minimaal zijn:

500 GB SSD
    16 GB RAM

Ik zit nog wel te twijfelen over de CPU. Het zou wel een Intel Xeon moeten zijn. Ons budget hiervoor is rond de 1000,-. Ik heb even rondgekeken naar de losse componenten en heb het idee dat dat best zou moeten lukken:)

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp,

Thomas

NB: Heb het idee dat dit niet de goede categorie is, kan hij verplaatst worden?

Bijdrager
    Thomas van der Hogt

Ik ben inmiddels op de volgende server uitgekomen (helaas geen SSD, zelf erin zetten?):

HPE ProLiant DL20 Gen9 E3-1230v5, 3.4GHz 4-core, 1P 16GB-U, 290W

Wat denken jullie?

Bijdrager
    madcat

Dit is meer een vraagje voor op tweakers

Bijdrager
    iDEOwen

Hi Thomas,

Je zou eerst de keuze moeten maken of je een rackmount server of een Tower model wil hebben. De DL series zijn allemaal rackmount (dat je het maar even weet). Waarom zou er perse een Xeon processor in moeten (los van het feit dat het goede processoren zijn, maar ik was gewoon benieuwd)?
    Towers moet je kijken naar de ML lijn van HPE.
    Sowieso raad ik aan om als (zakelijke) server geen zelfbouw te gebruiken, en bij HPE zit je gewoon goed.

Moderator
    Night

Biedt je provider geen colocatie hardware / LAMP servers?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Je kunt altijd zelf bouwen, een chassis van bijvoorbeeld Supermicro kost niet zoveel namelijk. Hou je alles zelf in de hand. Vaak goedkoper dan de pre-build servers en al helemaal van de topmerken.

Waar ga je de server voor gebruiken?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.