3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    justhan

Server voor bestanden wel of niet handhaven.

Hallo

Het advocatenkantoor waar ik werk, heeft op dit moment een server met daarop alle bestanden, die er in een zodanige praktijk in de rondte gaan. Je moet dan vooral denken aan Word- Excel en pdf-bestanden. Met die server wordt dus niets gedaan m.b.t. mail of agenda’s, dat staat allemaal op een externe server. Nu gaat de server kuren vertonen en doet zich de vraag voor of de server gehandhaafd moet blijven (in nieuwe vorm uiteraard) of dat ook dit extern gedaan moet gaan worden. Probleem hierbij is dat het om redelijk vertrouwelijke informatie gaat, dus het moet zomaar niet voor iedereen benaderbaar zijn. Verder is het zo dat we allemaal steeds meer buitenshuis (of eigenlijk buitenskantoor) willen kunnen werken, dus het zou ideaal zijn om via het internet (vpn?) bij je bestanden te kunnen komen.

Wat is wijsheid in dit geval?

Bijdrager
    Melgior

Ik kan me voorstellen dat online (cloud) opslag niet een optie is in dit geval, ook omdat veel van deze diensten onder buitenlandse wetgeving vallen. Ik zou kiezen voor een NAS systeem, zoals die van Synology, waarmee je makkelijk bestanden kunt delen binnen het netwerk en ook beveiligde toegang van buitenaf mogelijk kunt maken. Bonus: stukken kleiner, goedkoper en energiezuiniger dan een complete server.

Bijdrager
    justhan

Dank je voor je advies Melgior.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.