6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    earache

'server opstart' bij opstart Itunes

Hoi allen

Na opschoonbeurt via share screen van g5, vraagt Imac (10.7.5) bij opstart van Itunes om server die niet meer in het netwerk aanwezig zou zijn. Alleen als server met betreffend ip adres aangezet wordt start Itunes door, bij negeren wordt Itunes erg opstandig en start niet door en is een geforceerde stop de enige oplossing.
    Als de server aanstaat start Itunes wel door maar blijft er om de zoveel tijd een melding dat de server niet gevonden is binnen het netwerk.
    Even voor de goede orde, er is niets verplaatst van server naar Imac.

Hopelijk is er iemand die dit wel begrijpt, een dubbele G5 maakt namelijk erg veel lawaai.

Bijdrager
    Beech

En als je iTunes start met de option-knop ingedrukt ?

Bijdrager
    earache

.. dan vraagt Itunes welke lib. ik wil gaan gebruiken.

Volgens mij zit het meer in een pref. filetje waar ik overheen gekeken heb …..
    En zomaar even een Itunes pref. file deleten gaat me net even iets te ver

Bijdrager
    johnkeates

Nee, dat heeft er niks mee te maken. Je server kan niet geautomount worden om dat de naam blijkbaar niet gevonden kan worden via mDNS. Dat heeft waarschijnlijk met je opruimactie te maken gehad.

Ga eerst kijken hoe je via de Finder bij de iTunes bibliotheek kan komen, als dat lukt, iTunes met ALT/option inhouden opstarten, en die nieuwe locatie aanwijzen.

Bijdrager
    earache

helaas, dit werkt niet. nog tijdens het zoeken naar de lib. verscheen de volgende melding:

waarschijnlijk zit de automount dus voor opstart itunes, alleen zorgt de opstart voor een eerdere melding van het euvel

Bijdrager
    earache

blijft bizar, bij opstart en inlog server verdwijnt ‘itunes reageert niet’ als sneeuw voor de zon en schalt de favo radiozender weer door mn werkkamer.
    ben er ondertussen wel achter dat AppleMobileDeviceHelper verantwoordelijk lijkt te zijn, als mijn pad en foon niet gesynct worden via Itunes het probleem niet lijkt te bestaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.