4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    mujana

Server niet beschikbaar??

Goedemorgen allen. Misschien heeft iemand hier écht verstand van websites.
    Ziggo weet het in ieder geval niet..lijkt het. Maar ikzelf heb hiervan nog veeeeeeel minder verstand.

Ik wil de website van mijn vrouw aanpassen/updaten. Oude website is inmiddels 2 jaar geleden vervangen (en iemand anders heeft huidige website gebouwd m.b.v. Kompozer). Nu wil ik dus aanpassen. Ik ben lid van Ziggo (All-in-one pakket)…dus ook webspace, waar ik in kan loggen en geheel van de website kan zien.
    Ik kan in Kompozer pagina’s aanpassen/veranderen/etc. Als ik dan vervolgens de betreffende pagina wil publiceren (knop in Kompozer), dan lukt dat niet; er verschijnt een kadertje waarin staat, dat het publiceren mislukt is…”De server is niet beschikbaar. Controleer uw verbinding en probeer het later opnieuw”.
    Kan het zijn, dat ik de firewall instellingen (of andere beveiligingsinstellingen),op mijn iMac veranderen moet? Zo ja, hoe moeten die ingesteld staan?

Iemand hier tips/adviezen??

Hartelijke dank voor alle tips/adviezen!

Bijdrager
    polansky

Ik ken de webspace van Ziggo niet, maar meestal is het bij een provider nogal behelpen.
    Waarom huur je niet gewoon een stukje serverruimte bij een hostingprovider, dan kun je vaak ook leuke dingen doen met WordPress of Drupal?

Bijdrager
    iMad

Bijdrager
    mujana

Bedankt Polansky en iMad.
    Ik moet het vooralsnog doen met hetgeen ik heb (Ziggo). Ik zal er naar kijken.
    iMad, die pagina (komt volgens mij van de site van Ziggo dus), heb ik juist gebruikt om e.e.a. te publiceren; lukt dus niet, en vervolgens krijg ik de melding, dat de server niet beschikbaar is. Valt me wel op, dat ik bij Kompozer geen poort in kan (moet?) vullen.
    Andere ideeën ? Of zie ik wat over het hoofd?
    Nogmaals dank!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.