11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Server met WebDAV niet te bereiken?

Ik ben beheerder van twee websites die door de Universiteit Maastricht worden gehost d.m.v. webmappen. Wellicht is het Windows systeempje daarvan bekend; je logt in, en kunt in de Verkenner bestanden van en naar de server slepen. In Mac OS X kan ik zo’n functie niet vinden…
    Support wordt er bij ons niet gegeven voor Mac, dus daar ben ik als net op Apple overgestapt gebruiker lekker klaar mee. Is er in Mac OS X of met een hulpprogramma een mogelijkheid? Finder –> Ga –> Ga naar map of Verbind met Server werken niet… :?

(titel even aangepast aan voortschrijdend inzicht!)

Bijdrager
    Arnie

Ligt eraan welk protocol er gebruikt wordt.
    SMB moet werken, ook via ‘verbind met server’
    Al ben ik niet thuis in (de nederlandse vertaling van) Windows.

Wellicht even zoeken op macwindows.com?
    succes

Bijdrager
    jeroenimo

Begrijp ik het goed dat je het hebt over webDAV ?
    zo ja zoek eens naar het freeware programma goliath op versiontracker daarmee kun je met webDAV server contact maken .

Bijdrager
    Tomaat

OSX kan perfect overweg met WebDAV zonder toevoeging van een programmatje hoor:)

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Tomaat”

OSX kan perfect overweg met WebDAV zonder toevoeging van een programmatje hoor:)

Dat is waar idd maar dat goliath werkt best aardig .
    Ik kan niet uit de post opmaken wat het voor netwerk protocol is dus het is een beetje gokken over wat het precieze probleem is..

Bijdrager
    japser909

ik lul maar wa, ehh… verkenner naar IE ftp ? ftp zit idd in IE op winplat, maar wat hebben we daaran ?

Bijdrager
    Bigs

Volgens mij is dat dan gewoon WebDAV. Doe in de finder eens :apple: -K en vul daar de URL in:) (compleet met http://), werkt als het goed is gewoon.

Bijdrager
    svan
    ”Bigs”

Volgens mij is dat dan gewoon WebDAV. Doe in de finder eens :apple: -K en vul daar de URL in:) (compleet met http://), werkt als het goed is gewoon.

Deze had ik al geprobeerd, en ik krijg de melding dat de server niet in het netwerk kan worden gevonden…dus dat is het niet. Volgens mij ben ik erachter wat het protocol is: IIS, oftewel Internet Information Services…een kindje van Microsoft. Iemand een idee?

Bijdrager
    svan

Kom er net achter dat er inderdaad WebDAV wordt gebruikt, maar de optie die Bigs en ook de Help van OSX noemt werkt dus niet…

Bijdrager
    Bigs

IIS is gewoon de webserver van Windows, dus dat zegt niet zo veel:) Je kunt eens kijken of die URL die je intypt het in Safari wel doet, want de melding lijkt gewoon te zeggen dat hij de server niet kan bereiken.

Bijdrager
    svan
    ”Bigs”

IIS is gewoon de webserver van Windows, dus dat zegt niet zo veel:) Je kunt eens kijken of die URL die je intypt het in Safari wel doet, want de melding lijkt gewoon te zeggen dat hij de server niet kan bereiken.

:) Ja dat had ik natuurlijk al geprobeerd! Het is gewoonweg nogal vaag. Wat normaal gesproken overigens wel gevraagd werd (in Windhooos) (en wat Goliath ook doet) is een id en wachtwoord. Daar mist dan wel nog het domein bij, iets wat lijkt me wel belangrijk is… :?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.