12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Passiew

Server kopen maar welke..?

Beste leden,

Ik heb samen met een maatje van mij een kantoorruimte maar wij willen eigenlijk een server op kantoor hebben staan waarbij wij ook kunnen inloggen op afstand. Wij willen dus een server hebben waar je op in logt en dat je gewoon ook outlook kunt bereiken van elke computer. Ook moeten wij tevens hier ook backups op kunnen draaien. Wij hebben allebei een iMac vandaar dat ik het op dit forum vraag.

Wie heeft tips en een goede oplossing voor ons?!

Bijdrager
    amazone

Ik denk dat dat niet meer van deze tijd is en dat je zou moeten kijken naar office365.

Anoniem

Het is zeker wel mogelijk, maar wel in een iets anders jasje dan dat je omschrijft denk ik
    Je zal alleen wel moeten rekenen op al gauw €700 – €1000,- (exclusief abbo kosten)

Bijdrager
    madcat

Koop een NAS om daar je backups op te zetten via time machine en gebruik voor mail idd een server oplossing.
    office365 of gmail for work zou een goede oplossing zijn.

Als je per se een server wilt hebben, doe dan een mac mini met osx server erop; maar dat is een beetje passe.

Bijdrager
    Passiew

Thanks voor jullie reactie’s! Ik heb een keer een NAS gehad maar die ging kapot en daar was ik doodziek van aangezien ik alles kwijt was. Hebben jullie een tip voor een goede stabiele NAS?

Bijdrager
    polansky

Synology, uitstekende support, ook eventueel op afstand.
    Daarnaast een cloudbackup zoals Hubic of Amazon S3, of andere cloud oplossingen die als backup kunnen dienen.

Bijdrager
    HJR

niet iedereen wil z’n gegevens in de ‘cloud’ stoppen, dus zo passé is een eigen server/cloud oplossing niet.

als je geen probleem hebt met je ziel verkopen aan google/microsoft, zou ik inderdaad voor gaan voor een gmail zakelijk oplossing.
    office365 is leuk, maar ook niet goedkoop. dan is google toch een stuk aantrekkelijker.

een timemachine nas is een goeie. koop een 2-bay synology. zet de disken in mirror en doe de backup van je macs naar de synology.
    een DS215j heb je al voor onder de 200 euro (excl. disken).

Bijdrager
    websania

Wij hebben op (klein) kantoor de server weggedaan; moest vernieuwd worden; moet je dus ook een ondersteunde Windows (of wat dan ook) versie op hebben, etc. Nu staat er al enige jaren een NAS (Iomega); de backup van de NAS gaat via KPN-backup, zodat in geval van brand de spullen nog terug te halen zijn en ook op een NAS kun je gewoon van buitenaf inloggen c.q. verbinding mee maken om bij je bestanden te kunnen. De mail doen we met Gmail voor bedrijven, dus alles is geregeld.

Bijdrager
    Odie
    Passiew op 07 september 2015

Thanks voor jullie reactie’s! Ik heb een keer een NAS gehad maar die ging kapot en daar was ik doodziek van aangezien ik alles kwijt was. Hebben jullie een tip voor een goede stabiele NAS?

In een fatsoenlijke NAS oplossing zit redundancy ingebouwd waardoor het defect van 1 disk nooit je data kan vernietigen. De kans dat twee disks tegelijk kapot gaat is vrijwel 0. Natuurlijk kan de NAS zelf kapot, maar dan is je data natuurlijk nog veilig op de NAS. Even nieuwe NAS halen en diskjes ombouwen en klaar.

Bij een server heb je hetzelfde probleem: ook daar zal je je disken uiteraard redundant moeten inbouwen en op de juiste manier inrichten (afhankelijk van de hoeveelheid schijven in mirror of striping en eventueel parity disk).

Bijdrager
    2observe

Nog een tipje v.w.b. de NAS. Zorg wel dat je in je NAS harde schijven bedoeld voor 24×7 gebruikt. Dus geen desktop HDD. Kijk bijvoorbeeld hier:
    http://www.hardeschijfstore.nl/category/244825/nas-harde-schijven.html

Bijdrager
    Peter

Wellicht zijn je gegevens veiliger in een cloud van Microsoft dan op een server die slecht beveiligd is.
    Toegang tot al je gegevens is uitstekend geregeld en je kunt lokaal backups maken als je wilt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.