5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    djjns

Server installeren

Hallo beste forumleden,

Ik zit met het volgende probleem:
    Zoals de meeste mensen heb ik een massa films, foto’s en muziek staan op een aantal externe harde schijven die aan mijn macbook pro zijn gekoppeld.
    Deze staat in de bureauruimte boven in huis.
    Probleem is echter dat ik graag de films, foto’s en muziek die ik heb wil bekijken op mijn tv beneden.
    Hiervoor heeft telenet de dlna mogelijkheid uitgebracht en kan ik nu via plex media server op de mac alles bekijken op telenet.
    Het ding is echter verschrikkelijk traag…
    Dus films muziek of foto’s bekijken is helemaal niet aangenaam.
    Daarom dacht ik een echte server aan te schaffen en deze te gebruiken.
    Zodoende dat ik ook vanop andere locaties naar mijn audiovisuele toestanden kan “surfen”.
    mijn vragen hieromtrent zijn:

– Kloppen deze redeneringen?
    – Zo ja of zo nee, wat heb ik nodig voor aan mijn vereisten te kunnen voldoen?
    – Indien ik een server aanschaf, waar moet ik op letten?
    – Hoe stel je alles in om alles op de server te krijgen en te kunnen bekijken op afstand?
    – Gaat het probleem van het ellenlange renderen blijven?

Alvast bedankt allemaal!
    fijne paasmaandag nog!

Bijdrager
    Bianco

Heb je al eens gedacht aan het appje Beamer? http://beamer-app.com

Daarmee stream je de films, in ongeacht bijna elk formaat naar je Apple-TV. 15 euro, dus voor de kosten hoef je het niet te laten, en je kunt een trial proberen.

Bijdrager
    djjns

Akkoord

Maar ik heb geen apple tv en wens eigenlijk van overal waar ik ben en waar internet is, te kunnen bekijken.
    Een soort van cloudvorm of netwerkserver of hoe je dat ook noemt?
    Dus als hier in belgie de server aanstaat dat ik bijvoorbeeld in Duitsland met de laptop de content kan bekijken als ik wifi heb…

Bijdrager
    maccer9999

Beste zou inderdaad een dedicated server zijn, ligt aan hoeveel media je hebt. Via Plex Media server kun je al je media dan delen en is dit te bereiken via Web, iOS en de Mac app. (Android etc heeft ook dedicated apps)

Je zou dan bijvoorbeeld de Server direct kunnen aansluiten aan je TV (scheelt je weer een AppleTV) en voor onderweg zijn de Plex apps of Web app ideaal.

Wat voor server?
    Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, een Mac Mini (hoeft geen server versie te zijn) is goed genoeg maar heb je al wat meer media dan 1TB kan je of externe schijven gebruiken of een Hackintosh maken met meerdere schijven in RAID (zfs) Heb ik zelf ook en heb nu 8TB aan Media in een HTPC kast.

Bijdrager
    djjns

Bedankt Maccer9999

Hoe gaat dit dan allemaal in zn werk?
    Ik zoek een oude computer of server en zet hier al mijn media op?
    Vervolgens verbind ik hem met de telenetdecoder op een of andere manier en configureer ik het een en het ander.
    Vervolgens kan ik alles bekijken waar ik ook ben en kan ik via telenet dlna, onmiddellijk alles bekijken wat op de server staat?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.