6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaKilr

Server Inloggen Meerdere Mac's

Beste Leden,

Dit is mijn scenario: Ik heb 3 Mac’s:

1 iMac staat Server App op geïnstalleerd
    2 Mac Mini’s

Wat ik wil dat als ik gebruikers toevoeg aan de Server App, dat ik met die gebruikers kan inloggen op de Mac Mini, is dit mogelijk?

Dus bijvoorbeeld, ik maak het account Henk-Jan aan in de Server, dan kan ik naar me Mac Mini gaan en dan kan ik daar inloggen met het account Henk-Jan.
    En dan natuurlijk met meerdere accounts.

Is dit mogelijk met de Server App, en zo ja hoe doe ik dit. Weet er wel een beetje vanaf de basics.

Groet,
    A.

Hoop op vele reacties!

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Lees dit artikel eens en ik verwacht dat daar je antwoord in zit.Het is profiel beheer wat je denk ik zoekt.

Groet,

M.

Hoop dat het zo opgelost is!

Bijdrager
    AlphaKilr

Zag nou zo 1,2,3 niet hou het moest jammer genoeg…
    Toch bedankt

Bijdrager
    Maurits

De link van mslik geeft een apple site met veel informatie, maar weinig how-to’s

Wat jij wilt kan, maar je moet wel weten waar je aan begint.

Wat jij zoekt heten ‘network home folder’ users. Momenteel zou ik kiezen voor ‘portable home folder’ (een network home folder die gesynced wordt met de mac). Een bekabeld netwerk is het beste, wifi kan, mits de slaapstand uit staat.

De stappen die je moet nemen zijn in het kort (en ik vrees dat je bij elke stap wel uitdagingen tegen kan komen, dus bereid je voor op veel lezen, googlen en testen) Ook kan je bij elke optie kiezen voor eigen instellingen, en er is dus niet 1 configuratie die ‘iedereen’ gebruikt.

De procedure is ongeveer gelijk voor alle versies OS X van 10.5 tot 10.8, maar de namen die de opties hebben heten per versie anders. In grote lijnen:
    -maak van de server een OD Master
    (die dus altijd aan moet staan. Zou het vanuit stroombesparing ook een mac mini kunnen zijn?)
    Voor ODmaster moet je een vast ipadres en interne DNS geregeld hebben.
    -maak een user’s sharepoint automounting (Lion: avaialbe for home folder)
    -maak gebruikers aan (in OD, oftewel Network Users) en wijs die een een netwerk home folder aan, met default sync instellingen. (de korte naam van de gebruikers moet anders zijn dan bestaande op de clients)
    -koppel de clients aan de OD master.
    -log in op de client en configureer een paar dingen.
    -log uit, laat syncen, en log in op een andere client om te testen.

begin eens met deze link te lezen:
    http://macs.about.com/od/OSXLion107/ss/Set-Up-Os-X-Lion-Server-Open-Directory-And-Network-Users.htm

Disclaimer: Het bedrijf waar ik werk kan je prima trainingen geven hoe dit moet:
    Server Essentials 10.7

Bijdrager
    AlphaKilr

Dankjewel, dit gaat wel lukken denk ik !!! Je hoort van me..!

Bijdrager
    AlphaKilr

Helemaal top!!! Het is gelukt dankje:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.