10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hopsa

Server harddisk is niet te repareren?

Hallo

ik heb een server.
    Op deze server hebben we een HD van 240 MB, deze is middels een SCSI aanlsuiting (binnenin) aangesloten.
    De andere HD is een ATA schijf. (dat staat gewoon in de diskutility, anders zou ik het even niet weten.)
    Met het OS erop.

De schijf van 240 MB is ons werkbestandenschijf waarvanuit wij werken.
    De laatste tijd deed deze al erg raar, afbeeldingen die corrupt waren en de daarmee gepaarde opmaakdocumenten eveneens corrumpeerden. Geen enkel digitaal bestand op onze server is nog te vertrouwen, dat werkt niet lekker.

Bij het repareren van de permissies kreeg ik onderstaande melding

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=17982

wat nu?

Bijdrager
    MacFreak_Thomas

1) een backup maken (liefst niet je oude backup overschrijven, je weet immers niet wat er allemaal corrupt is)
    2) DiskWarrior erop loslaten

Bijdrager
    hopsa

Back-ups worden al gemaakt

Kan je diskwarrior voor een server gebruiken?

OK ik ga het proberen.

Bijdrager
    hopsa

Cannot rebuild because disk is to severely damaged…

oh oh. :(

dat wordt de profs er bij roepen!!

Bijdrager
    nookie

Op wat voor manier waren de bestanden corrupt??
    Wij hebben namelijk ook vreemde dingen met bestanden sinds kort.
    Wil wel eens weten wat jullie problemen zijn.

Bijdrager
    hopsa

Afbeeldingen die gewoon niet meer openden door foute jpeg markeringen, PSD’s die foute pixels bevatten, TIFF met ongeldige TIF bewerkingen, noem maar op.

Indesign & Kwark bestanden die niet meer konden printen of geopend konden worden.

Dat soort ellende. Bijzonder irritant.
    In combinatie met suitcase, heel fijn, was de fontrendering zeer slecht en crashte beide pogramma’s.

ongelofelijk, ik vertrouw geen enkel bestand meer, want zomaar ineens kan drie maanden werk naar z’n grootje zijn. of twee uur werk, maar het is net zo erg!

Bijdrager
    SmarDazz
    ”hopsa”

Misschien kan je vanuit DiskWarrior’s Preview Mode nog wel belangrijke bestanden backuppen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Meen je serieus dat je nog met een schijf van 240 _mega_byte werkt?!

In elk geval klinkt wat je beschrijft als een echt kapotte schijf. Oftewel: vervangen en neem dan meteen iets dat voor jullie wat makkelijker te onderhouden is.

Bijdrager
    hopsa

oh oeps ik bedoel natuurlijk een 240 GB….

haha, dat zou wat zijn zeg! Bij elke nieuwe opdracht de hele server legen!! pffff

En backuppen is op zich geen probleem, want de bestanden zijn wel benaderbaar en te bewerken, maar elk moment kan het noodlot toeslaan…
    En bestanden die al kapot zijn, tja die worden dan net zo hard gekopieerd in zijn huidige staat.
    balen.

Bijdrager
    hopsa
    ”SmarDazz”
    ”hopsa”

Misschien kan je vanuit DiskWarrior’s Preview Mode nog wel belangrijke bestanden backuppen?

Nee, want de schijf kan niet ge-rebuild worden. damn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.